• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

FF voorstellen met C-Rekord uit 1968

Hallo Allemaal,

Sinds een week of 2 ben ik weer 'rekordhouder'. Na een uitstapje van 3 jaar naar een B-kadett heb ik weer een mooi exemplaar kunnen bemachtigen. Wellicht hier bekend van Cor en zijn zoon (beter bekend als 'koekieturbo' hier) uit Abbenes.

De wagen is een jaar of 10 geleden uit elkaar geweest en gerestaureerd. Inmiddels zijn er wat kleine plekjes in de lak maar over het algemeen ziet hij er erg goed uit. Blok is gereviseerd en loopt als een zonnetje, dieselt alleen een beetje na.

Originele 1700s motor met 4 versnellingen aan het stuur en van 4e eigenaar met alle papieren/3x kentekenbewijs deel 1.

Plannen: Niet zoveel. Dashboardverlichting werkt momenteel niet, radio moet nog aangesloten worden en hij krijgt verse olie.

Ik heb nog een setje SR velgen met nieuwe banden liggen. Eens kijken hoe dat staat onder een Rekord.

Wel meteen een vraagje... Hij dieselt dus na, hoe warmer het blok hoe sterker het nadieselen. Pingelen doet hij verders niet. Wel lange tijd op 95 zonder toevoegingen gelopen. Ik heb nu een tank euro95 met een scheutje wynn's erbij leeggereden, Dat zou het octaangehalte op pijl moeten brengen en aangekoekte rommel uit de verbrandingskamers verwijderen. Effect heeft het nu nog niet. Zou ik dat meer tijd moeten geven of toch de kop eraf? Weet ook niet zo goed hoe schadelijk het precies is...

Foto's houden jullie van weet ik. Voor nu verwijs ik jullie nog even naar mijnalbum:

http://www.mijnalbum.nl/Album=SNI3MLV4" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten Mitch

Terug
Naar boven