• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Flitspalen Frankrijk

quatsch

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik weet dat dit niet helemaal het goede gedeelte van het forum is om dit te posten, maar wist ook niet goed waar ik het wel kwijt moest.

Zoals de meesten wel weten woon ik in Frankrijk (Toulouse). En sinds 1 januari is hier dus een nieuwe wet ingesteld welke het illegaal maakt om een GPS apparaat in je auto te hebben welke Flitspalen aangeeft. (flitspalen in frankrijk dan)

Het gebruik hiervan, of zelfs het feit dat men zo'n apparaat in zijn auto heeft is een boete waard van maarliefst 1500€ (ja! vijftienhonderd euro), voor mensen zoals ik met een frans rijbewijs krijgen we ook nog een aantal punten van ons rijbewijs afgeschreven (6punten waar we er in totaal maar 12 kunnen hebben ...)

Wat dus wel mag, en wat de meeste fabrikanten al aanbieden, of sommige zoals tomtom binnenkort via een update, is het aangeven van "gevaarlijke zones". Deze zones bevatten uiteraard een flitspaal ;) Alleen moeten deze zones binnen de bebouwde kom 500m eerder aangegeven worden, en buiten de bebouwde kom 4km.

Ik weet niet in hoeverre deze informatie in nederland bekend is, en de zomervakantie is nog verweg (alhoewel er mischien ook mensen komen skiien deze winter?) Maar 1500€ is nog al een aardig boete-"budget" dus ik dacht ik deel de informatie even ;)

Terug
Naar boven