• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foto's schroefset en 8J gemonteerd en afgesteld..

custom

Post vaak
Goedeavond,

vanmiddag ben ik bezig geweest met de KW set onder mijn B te knutselen, eronder zat ie zo, maar dat afstellen duurde toch nog best een tijdje.. Maar het zit, en na een proefrit van 50 km issie niet aangelopen, dus blijft ie zo staan :D van de week ff uit laten lijnen..

Maar nu, er ligt verbreed staal onder, 8J met 195/45R14.. Ik werk zelf in de banden, maar dat werkt alleen met fabrieks voorschriften ed. omdat getrokken eigenlijk niet mag (niks zeggen he)... maar wat moet de bandenspanning zijn, zodat ik veilig rijd.. ze staan nu op 3.5, wat ikzelf erg hoog vind. Ik verwacht dat 2.8 goed zal zijn, maar weet het graag zeker.

fototje komt van de week :D :afro

pff is een moeilijke vraag ik zou he naar eigen inzicht doen! en ik denk dat je met 2.8 wel goed zit! dan zou ik 2.6 voor doen en 2.8 achter

Ik hb ze op 3.5 gezet na monteren 2 weken geleden, om te kijken of ze niet lekten... en ze stonden nu nog op 3.5.. dus vandaar zo hoog, maar omdat ik geen zin heb dat ie der in een bocht afloopt,, lijkt me 2 wat weinig....

Zal morgen op de zaak ook eens vragen wat ze zeggen...

Ik heb altijd 2.5...als ik op de 2 bar kom met mn 175 50 13 bandjes dan rijdt en stuurt het voor geen streep.

Morgn maar weer is bij pompen

2.5 a ik eens proberen, heb corsa lunatic ff een uu gedaan die rijd met dezelfde maten onder een B corsa...

ik heb ook tijdje met dezelfde maten onder mn B gereden, ik zat op 2,8 bar.... maar t is maar net wat jij t fijnst vind...

Als bandenboer kan je toch zeker wel aan de specs van de band komen?

wat zijn de minimaal en maximaal J waar die band op mag?

Ik ben geen bandenboer, ik werk bij Toyo Tires.. heb de spanning ook al achterhaald.. voor 2.2/2.3 en achter 2.5/2.6...

bandenmaat mag max op een 7,5 maar op een 8 ligt ie goed, maar omdat het geen band/wiel combinatie is die je om kunt rekenen naar origineel kun ej de juiste spanning niet makkelijk bepalen.

Heej ik heb de spanning nu goed staan, maar nog een vraagje mbt. de schroefset.

Ik heb de veren achter precies op dezelfde hoogte gezet op de mm. nauwkeurig. toch issie aan de rechtkant iets hoger, ik dacht eerst dat het aan de weg lag, maar ook op vlak asfalt is er iets meer rtuimte rechts dan links... hoe kan dit..? en moet ik hem nu iets lager zetten rechts..?

Kan inderdaad wel eens voorkomen dat de veren geen gelijke tegendruk geven.

Het is dan idd. op te lossen door niet op het schroefdraad te letten maar door naar de auto te kijken ;)

origineel gepost door custom

2.5 a ik eens proberen, heb corsa lunatic ff een uu gedaan die rijd met dezelfde maten onder een B corsa...

inmiddels al weer een u2u terug gestuurd king:

maar ik zet ze rondom altijd op 2.3 bar gaat altijd perfect ;)

ik zou ook zeker voor 2,5 gaan.

heb zelf ook altijd met 195-40-16 2,5 gedaan.

achter 2,2.

voor 7J en achter 8J.Porsche S4 gulli's.

Foto-XTAZPZCV.jpg

Foto-JYNHWYBB.jpg

2 sfeerplaatjs, let niet op de vinger, de zon zat in de weg :D

origineel gepost door custom

Foto-XTAZPZCV.jpg

Foto-JYNHWYBB.jpg

2 sfeerplaatjs, let niet op de vinger, de zon zat in de weg :D

Zo die zijn er leip uit man !!

Hoe duur was je voor die velgen met banden kwijt? :wub

Ik heb de set neit gekocht, heb de velgen zelf laten verbreden, stralen en spuiten... en de bandne heb ik op mijn werk gekocht..

:D

Terug
Naar boven