• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

foto's van vroeger

post hier leuke ouwe foto's van Ascona's die je zelf vroeger had,of je ouders,of je oom,of je buurman of,of,of

enige voorwaarde,foto's moeten zelf gemaakt zijn of ingescant,dus geen plaatjes van internet.

Als de wagen nog steeds in bezit is,is een toen en nu foto ook leuk.

ik trap af met mn inmiddels redelijk bekende rode Ascona C

in 1986

toen net 2,5 jaar oud,de auto van mn ouders

GroteFoto-6UZ6L87S.jpg

en in 2010

inmiddels georven van mn vader,gerestaureerd en hier als mijn trouwauto

GroteFoto-XZWBGL6N.jpg

ik ben er op eentje aan het wachten,rijdt nu nog de weduwe van een overleden kennis mee.

En als zij hem wegdoet dan heb ik de eerste keus,alleen afwachten of ik m kan betalen dan.

Het is alleen geen Hammond&Thiede maar een Keinath C3 met een originele Keinath spoilerkit

Als het goed is de enige in nederland.

Probeer het voor elkaar te krijgen dat ze langs komt met m in dronten eind april.

dit is m

de skirts zijn overigens ook de dorpels dus totaal anders als een h&t ,hij heeft ook die buis onder het dashboard niet.

GroteFoto-Z3BABIFL.jpg

hier mn automaatje,op deze foto uit 2004 moest ie even hard werken om ongeveer 1700 kg Hobby caravan te verplaatsen.

Zowel de auto als de carvan zijn nog steeds in bezit en nog in dezelfde staat,al is de Ascona wel een beetje toe aan wat TLC.

GroteFoto-EEPTBGQB.jpg

de KX-08-BL,ook een automaat,uit 1984

Reed perfect maar had redelijk roest,ding opgelapt,apk erop en voor een grijpstuiver verkocht.

heeft daarna nog een klein jaartje gereden,daarna gesloopt.

GroteFoto-JELZYP38.jpg

de TZ-06-PK,een 89er 1.8S ,gekocht in 2000 door mn vader,na zn overlijden heb ik er nog tot 2007 mee gereden maar was toen echt te slecht,wielkuipen verrot,lekbakjes weg,veerschotels rot,vloer onder de pedalen gaar.

einde oefening! dus gesloopt.

GroteFoto-YD6KXAPI.jpg

als opvolger deze gekocht,exact dezelfde maar alleen in automaat en uit 1988

was een prachtige wagen er reed zalig,enig nadeel,zuiniger als 1 op 9 wou ie niet lopen,dus na 3 maanden weer afscheid van genomen,ergens augustus 2007

GroteFoto-HGBA87CB.jpg

Ik doe ook mee ;)

Hier mijn ascona 1.6s uit 1983.

Ik heb er toen wat spoilers enzo op gezet.

Ik heb hem 6 jaar gehad (kijk naar de velgen op foto 3,die kom je nog vaker tegen)

scannen0003oo.jpg

scannen0004vs.jpg

scannen0009v.jpg

En hier mijn ascona 1.8i uit 1989.

Deze heb ik 3 jaar gehad

scannen0027r.jpg

scannen0026a.jpg

Van de 2 andere heb ik geen foto’s kunnen vinden.

Hier een foto toen ik hem ophaalde.

forumip7.jpg

93438652.jpg

56310823.jpg

En zo is hij nu.

59733010.jpg

50395798.jpg

(trekhaak zit er niet meer onder)

Terug
Naar boven