Andreas.Berger
Post vaak
Ik heb sinds de aankoop van mijn vectra B 1.8. 16v het volgende probleem, en dat is dat hij af en toe bij het afremmen en terug schakelen naar 2 met daarna ingedrukte koppeling uitvalt, soms deed hij nog wel opvangen, dan was hij even aan het zoeken en dan is het verder goed, het MM lampje was kapot, dat heb ik vervangen eveneens de kabelboom wat in de kofferklep helemaal kapot gescheurd was, deze heb ik gesoldeerd, sinds deze week viel de auto overal uit bij elk stoplicht of rotonde waar ik aan kwam rijden, zodra ik in de 2 de koppeling intrapte viel die uit, herstarten gaat meteen,maar de start motor wordt er ook niet vrolijk op, ik heb hem uit gelezen en kom uit foutcode 0100 en 1530, de laatste zou iets van een relai moeten zijn ,maar waar vind ik die ?
Ik heb de gasklep compleet vervangen met alles erop en eraan, de motor valt nu niet meer uit, en blijft netjes lopen, ook de luchtmassa meter heb ik compleet omgezet, de auto rijd goed nu, alleen gaat het storingslampje niet uit, met de polen eraf heb ik ook al gedaan ,werkt niet, en de draden van de stappenmotor waren helemaal blank , deze stekker heb ik ook nog vervangen en een andere stekker eraan gesoldeerd.
moet ik de foutcode's nu laten wissen bij een garage of is dit onzin en moet het via de polen eraf te doen zijn.
wie heeft hier antwoord op
Ik heb de gasklep compleet vervangen met alles erop en eraan, de motor valt nu niet meer uit, en blijft netjes lopen, ook de luchtmassa meter heb ik compleet omgezet, de auto rijd goed nu, alleen gaat het storingslampje niet uit, met de polen eraf heb ik ook al gedaan ,werkt niet, en de draden van de stappenmotor waren helemaal blank , deze stekker heb ik ook nog vervangen en een andere stekker eraan gesoldeerd.
moet ik de foutcode's nu laten wissen bij een garage of is dit onzin en moet het via de polen eraf te doen zijn.
wie heeft hier antwoord op