• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foutcode P0235 Z30DT

DG80

Lid
Geachte mede opelliefhebbers,

Mijn auto is kort geleden voor de APK geweest en heb toen gelijk de EGR Klep laten reinigen. Tevens heb ik daarna van Forte een dpf cleaner door de diesel gedaan.

Nu heb ik het volgende probleem, bij rijden begon ik te merken dat hij wat in ging houden net onder de 2000t/m, in het begin was dit nog niet echt heel duidelijk voelbaar. Alleen nu begint mijn auto steeds meer in te houden (gewoon het gevoel dat hij behoorlijk afremt). Afgelopen zaterdag heb ik een behoorlijk rit moeten maken en het viel mij op dat het verbruik ook ongewoon hoog was (1 op 10 bij 120km/h). Nu ben ik gisteravond terug geweest en heb hem uit laten lezen. Daar kwam dus een storing van de turbodruksensor naar boven.

Na wat speurwerk op het forum lijkt het mij sowieso raadzaam om deze er uit te halen en schoon te maken. Kan dit probleem zijn gekomen door de cleaner (die misschien troep heeft los geweekt) of het schoonmaken van de EGR? Gaat zo'n sensor trouwens snel kapot?

Ding rijdt echt voor geen meter en heb echt het idee dat de turbo nu niet heel erg veel meeblaast.

Terug
Naar boven