• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Foutcodes

xhlr

Lid
Beste Opelrijders,

Sinds een week houdt mijn Zafira (bouwjaar 2001, 1.8 16V, 125 pk versie) het niet meer stationair vol op zichzelf. Schokken en stoten, en je hoort dat de verbranding niet lekker loopt. Laat je het gaspedaal los, dan slaat hij af. Rijden is al helemaal niet meer mogelijk, het schokken wordt dan alleen maar heviger.

Uiteraard kan het van alles zijn, en heb met een kleine omweg de foutcodes kunnen uitlezen:

P1130

P1130

P0170

P1613

P0301

P0304

Via verschillende websites kan ik de betekenis achterhalen, maar kan er geen touw aan vastknopen als ik ze in samenhang met elkaar breng. Heeft iemand deze kennis? :cool:

Extra info: een jaar geleden heb ik via een toenmalige kennis bij de Opel-dealer een keer het storingsgeheugen kunnen uitlezen. Dat was naar aanleiding van het uitlaatsysteem-lampje op het dashboard dat constant brandde. Uit het storingsgeheugen bleek toen dat een van de twee lambda-sondes niet meer werkte (weet niet meer of dat sonde 1 of sonde 2 was). Doorrijden was mogelijk volgens de dealer, zolang een van de twee sondes het uitlaatgas kon meten. Ik heb nu het vermoeden dat dat nu niet meer mogelijk is omdat beide sondes kapot zijn....alleen kan ik dat niet aflezen uit de foutcodes. Hopelijk kan iemand helpen :)

Bij voorbaat hartelijk dank!

Mvg,

Jay

Hi xhlr

De betekenis voor deze codes zijn:

P1130 (?) O2 Sensor 1 Signal no Activity detected

P1130 (?) O2 Sensor 1 Signal Switching Time Error

P0170 (?) Rich Exhaust, OF, Lean Exhaust

P1613 (?) Immobiliser No Or Wrong Signal

P0301 (?) Cylinder 1 Misfire Detected

P0304 (?) Cylinder 4 Misfire Detected

De vraagtekens zijn voor de symptoom bits die niet aanwezig zijn.

De symptoombits geven een indicatie waarom de foutkode's zijn ontstaan.

Ik denk dat de P1613 niets heeft te maken met de klacht.

Groetjes

Clog

Terug
Naar boven