• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

foutmelding p0505 x18xe1

stutje

Post weinig
Goede avond.

Ik heb sinds een maand een astra station x18xe1.

vanaf de eerste dag bonkte hij met constand gas. Dus bijvoorbeeld op de 80, of 120.

Dit is echt bonken. niet sputteren of iets anders.

Vorige week uit laten lezen en kwam de melding p0505: stationair-luchtregeling spanning hoog uit als de motor liep.

Bij gewoon contact aan, kwam deze melding niet op. Met starten ook niet. Puur bij het indrukken van het gas.

Gasklep gecontroleerd, is netjes schoon.

Inlaatspruitstuk vanaf de luchtmassa meter tot aan de gasklep gecontroleerd.

Smoke systeem op inlaatspruitstuk gehad(plastic gedeelte) om die te controleren, en op een lekke voetpakking. Was netjes in orde.

Melding eruit gehaald, en gecontroleerd. Maar melding komt steeds terug.

Spanning hoog, is dat een elektrische spanning hoog? is het een elektrische storing?

Ik heb verder van alles zitten lezen, en met me maatje(automonteur) van alles bedacht. Maar een losse stappenmotor zit er volgens ons niet op.

Is het wijs om mijn gasklep geheel tevervangen?(incl stappenmotor is die dan?)

auto heeft 230 gelopen, en rijd 1 op 12 verder.

Motor management lampje brand trouwens niet als je auto op contact zet of start.

Wellicht hebben ze deze verwijderd denken we.( :thumbdown )

Iemand tips?

Fotos van me gasklep

photo.php

photo.php

photo.php

Nou was die conector wel een beetje scheef gemonteerd vorige week. Dus die hebben we toen goed gemonteerd, maar probleem is dus niet verholpen.

Vandaag weer gekeken, maar zonder resultaat.

Terug
Naar boven