Een vriend van mij en ik zijn gister avond met mijn Astra bezig geweest. We hebben getracht een after market FPR te monteren, ter vervanging van de OEM FPR. Dat is ansich best goed gelukt, zelfs zo goed dat de auto loopt, maar de meter op de FPR geeft geen druk weer.
De auto loopt verder goed, maar er zijn een paar dingetjes vreemd:
1. De benzinepomp zoemt veel minder hard en lijkt veel minder toeren te maken
2. Bij het loshalen van de nieuwe FPR spoot er geen benzine uit de leidingen, terwijl de OEM FPR dat wel deed ivm de druk in het systeem.
3. De meter op de FPR geeft wel iets weer als we hem aansluiten op de compressor. Die is dus niet stuk.
4. De auto loopt beter stationair met de nieuwe FPR.
5. De auto slaat af met de OEM FPR.
6. Als je de stelbout helemaal open of dicht draait verandert er niets in het lopen van de auto. Ook slaat ie niet af als de FPR een tijdje "dicht" staat. Dit kan betekenen dat de FPR niet helemaal dicht gezet kan worden, of dat het ding gewoon niks doet.
7. De auto heeft geen AFR, dus we kunnen niet zien wat dat doet.
Iemand enig idee wat we nu kunnen doen?
Het gaat om deze FPR http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=15974291
Zou heel erg geholpen zijn als iemand een oplossing zou kunnen hebben / er misschien eens met mij naar zou willen kijken als je in de buurt woont....
Mvg,
Vincent
De auto loopt verder goed, maar er zijn een paar dingetjes vreemd:
1. De benzinepomp zoemt veel minder hard en lijkt veel minder toeren te maken
2. Bij het loshalen van de nieuwe FPR spoot er geen benzine uit de leidingen, terwijl de OEM FPR dat wel deed ivm de druk in het systeem.
3. De meter op de FPR geeft wel iets weer als we hem aansluiten op de compressor. Die is dus niet stuk.
4. De auto loopt beter stationair met de nieuwe FPR.
5. De auto slaat af met de OEM FPR.
6. Als je de stelbout helemaal open of dicht draait verandert er niets in het lopen van de auto. Ook slaat ie niet af als de FPR een tijdje "dicht" staat. Dit kan betekenen dat de FPR niet helemaal dicht gezet kan worden, of dat het ding gewoon niks doet.
7. De auto heeft geen AFR, dus we kunnen niet zien wat dat doet.
Iemand enig idee wat we nu kunnen doen?
Het gaat om deze FPR http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=15974291
Zou heel erg geholpen zijn als iemand een oplossing zou kunnen hebben / er misschien eens met mij naar zou willen kijken als je in de buurt woont....
Mvg,
Vincent