• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

gasklep koeling?

:mad:ik heb vandaag het gasklephuis van men vectra b v6 schoongemaakt, ik heb de slangetjes ook allemaal losgehad, en er zitten ook 2 slangen voor koelvloeistof dacht ik?

Maakt het ook nog uit hoe deze gemonteerd worden? Ik heb er namelijk niet op gelet bij het loshalen.

slangen vallen meestal zelf wel op de juiste plek ongeveer.

richting van stroming door de gasklep maakt niet uit.

en het is niet gasklep koeling, maar gasklep verwarming. (milieumeuk zeg maar)

Willem

nee, corsa A met 1.3i Irmscher motor met open K&N filter, paar keer flink op het gaspedaal slaan en dan ging het soms over, anders ging die echt niet dicht.

Met de verwarming er weer op geen last meer gehad.

Vreemd verhaal haha..

Ik rijdt met een mantzel powerbox op de X16XE en daar kan de verwarming niet van aangesloten worden, schutbord zit dan in de weg.

Geen problemen mee.

Mijn Corsa-A3 1.6 GSi E16SE-II ook nergens last van zonder gasklep verwarming.

Willem

kan best, maar we hadden het probleem wel.

Er zijn factoren natuurlijk die alles bepalend zijn voor een uitkomst wat dan ook, het kan dus heel goed zijn dat met de plek van het filter en / of omgeving we dus net die pech hadden dat het wel gebeurde en dat jij daardoor net geluk hebt gehad of hebt.

Dat het niet voorkomt of kan voorkomen is onzin, alles is mogelijk, ik heb de gekste dingen gezien.

Tuurlijk kan het voorkomen, heb het zelf nog bij geen enkel voertuig meegemaakt, buiten LPG en Carburateur motoren.

Willem

Terug
Naar boven