• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geen logica in dit probleem

Cheb

Lid
CDTDag Forumleden!

Mijn vectra was eindelijk hersteld (bleek dus een verstopte uitlaat). Nu 1maand perfect met gereden geen problemen, toen ik ben gaan tanken bij Dats24 (BE) dag of 2 later begon de wagen spontaan uit te vallen als je voor de lichten staat, maar niet stotterend uitvallen en zonder een klop. Dit probleem wordt erger en erger nu doet hij het zelfs al rijden of valt hij stil in versnelling of krijgt hij een dip die van 3000rpm naar 1500rpm gaat en terug...

Als hij uitvalt komt het noodloop programma op het scherm en ook ESP brand, zodra je start is dit weg...

Allemaal na het tanken,, slechte diesel of teveel water kan dit toch niet veroorzaken? Dan stottert de wagen toch gewoon ?

Vectra C 1.9 CDTI 120pk/88kw 2005

Iemand wat ideeën of herkende problemen ?

bij noodloop ( of oplichtend motorstoringslampje in het algemeen)
standaard procedure bij storingen is uitlezen..

als je twijfeld aan de diesel kun je een sample uit je tank halen en die vergelijken met de diesel van een andere pomp zoals shell e.d.

[quote quote=18341514]

Mijn vectra was eindelijk hersteld (bleek dus een verstopte uitlaat).

[/quote]

Is de oorzaak gevonden waarom uitlaat verstopt?

Liviu2004 : Doordat de intercooler kapot was en hier mee nog naar huis heb gereden (geforceerd) is er teveel roet ontstaan, en de roetfilter zat compleet dicht... EGR en filter laten uitschrijven en de filter uitkloppen en opgelost.

de verkeerde brandstof kan heel veel problemen veroorzaken bij een diesel van deze generatie.
ik zelf heb een keer meegemaakt dat iemand "van de oude stempel" nog wat benzine bij zijn diesel gooide om vlokken tegen te gaan, zoals dat vroeger veel gedaan werd.
deze auto, een omega b2 met een 2.2 16v diesel er in, starten daarna helemaal niet meer.

Terug
Naar boven