• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geen oliedruk

Wat zou ik hebben verkeerd gedaan

Ik heb de motor uit elkaar gehaald en nieuwe hoofdlagers en drijfstanglagers in gestoken bouten volgens voorschrift vast gezet

Het aluminium voordeksel gewoon terug gezet, kop er op , carter eronder , waterpomp erop , blok terug gehangen aangesloten , olie erop en starten zonder bougies

Maar ik krijg geen oliedruk volgens het lampje (werkte wel voor dat die eruit ging)

ik heb de oliesensor er uit gehad en nog eens gestart maar er kwam niet eens olie uit

wat zou ik verkeer gedaan hebben ? :swear

Heb je de oliepomp ook gevuld?

Je kunt het beste vanuit het verdelergat olie in de pomp laten lopen. Werkt het makkelijkst.

origineel gepost door Freestyler

Je kunt het beste vanuit het verdelergat olie in de pomp laten lopen. Werkt het makkelijkst.

dan zou ik het in het sleufje moeten mikken of kun je het ergewoon ik kappen ?

Op exact dezelfde maniet heb ik een 2.0E stuk gereden, alleen had ik de sensor niet aangesloten :swear

origineel gepost door kiyamizio

je kan toch ook de olie pomp met de hand draaien.

Kun je doen, maar als er geen olie in het huis zit, draai je lucht rond.

origineel gepost door plexpiloot

origineel gepost door Freestyler

dan zou ik het in het sleufje moeten mikken of kun je het ergewoon ik kappen ?

maar dan wel de ontsteking er weer in, anders draait de pomp ook niet, of je laat dat zitten, , want net boven de pomp, in het distributie huis, zit een inbus dop, die is er voor om de pomp vol te gooien

distributie huis, zit een inbus dop, die is er voor om de pomp vol te gooien [/quote]

ik heb die inbus (was een sensor) eruit gehaald en met een slangetje in het gat de pomp opgevuld

en na een paar wentelingen hoorde ik een smakkend geluid en toen ging het lampje uit :thumbup

bedankt voor de tip dit zal me voor de volgende keer me wat minder stress geven

bougies erin en pomp aangesloten en na 2 omwentelingen draaide die als een zonnetje

Klaar voor circuit spa :jerry:jerry

Terug
Naar boven