• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geen vonk of benzine

na uren alles te testen en alle kabels doorgemeten te hebben wil mn brandstofpomp maar niet werken, heb al 3 relais geprobeert maar nx, enkel als ik bij de stekker 2 en 4 overbrug draait de pomp continu, en een vonk heb ik ook nog niet. ben wel van motronic 4.1 overgestapt naar motronic 1.5.2

en wanneer ik hem uitlees dmv de knipperdiagnose zou er toch ook geen storing zijn

nu snap ik er nx meer van heb samen met CORSA2L16VALVE alles overlopen, alles is juist aangestuurd en toch heb ik nog steeds geen vonk en de injectoren gaan ook nog niet open.

we hebben de BDP sensor en bobine vervangen gehad maar nog nx, de pomp begint wel te lopen van zodra ik start

CORSA2L16VALVE nogmaals bedankt om me te komen helpen ook al is het zonder resultaat

Meet eens de weerstand over de stappenmotor...:hmmz

En inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag

heeft i allemaal

zat enkel 1 kabel verkeerd op de relais

de rest allmaal gemeten

computer krijgt al zijn massa's

een + van contact en + rechtstreeks zoals bedradingsschema voorschrijft (hij heeft alles liggen van schema's. was wel handig)

Alles is nagemeten en doorgemeten van de computer qua stroom en massa's

de relais klikt netjes 2 keer

Er is maar 1ding wat maar fout meer zit, en dat is dat hij zijn regelbare brandstofdrukregelaar voor de feulrail heeft geplaatst en deze moet na de feulrail komen

ik kan maar 1ding meer bedenken en dat is de draadboom

en heb dus vandaag elke kabel doorgemeten en heb er niet 1 gevonden waar een kabelbreuk in zit,

dus alles is 100 % in orde.

ben ten einde raad, misschien toch maar even sparen voor een motormanegment systeem waar

CORSA2L16VALVE het over had, want zo blijf ik geld uit geven aan kabelbomen en ecu s.

@ CORSA2L16VALVE had dat even gezegd dat ge da handig vond, had ik u de cdtjes effe geschreven,

was een kleine moeite, gij zijt ook tot hier gekomen, dus ben ik u wat tegoed, moet ik ze komen brengen zeg ma

origineel gepost door Vinci

Meet eens de weerstand over de stappenmotor...:hmmz

En inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag

stappenmotor, dat is toch de luchtregeling klep of zie ik dat fout? dit is het enige onderdeel wat ik nog niet vervangen heb, en de gaskleppositiesensor ook ja

nu was ik aan het denken, kan ik het probleem niet achterhalen door de storingcode's uit te lezen doormiddel

van de zelf diagnose met knipper code?

of moet de motor daar eerst voor gedraait hebben? als de ecu de spanningen heeft die hij nodig heeft,

kan die mij toch zeggen of de spanning ergens hoog of laag is.

of zie ik dit toch verkeerd? is dit te mooi om waar te zijn

Terug
Naar boven