• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Geluid in 4e en 5e versnelling??

Hallo , men Tigra rijd al een hele poos zonder problemen , alleen als ik is doorduw op hem :D in 4 en 5 versnelling hoor ik dan net iets bove de toeren van de motor uit kome ,

dus bv als ik van 3 naar 4 ga en dan goe gas geef tot 3 a 4 duizend toeren , dan komt er iets boven het geluid van de motor uit , net een ventilator

hoe honger dan in toeren ( alsook in 5e versnelling ) hoe hoger dat dat 'ventilator' geluid mee ging ,

warm liep hij toch niet dus ( niet bove de 95° )

vraag me af wat dit is ,

Alvast bedankt ! en een fijne kerst voor iedereen !

Vreemde en onduidelijke probleem omschrijving.

geluid, is dat er als je in de versnelling zelf rijd, of als je de koppeling indrukt en gasgeeft??

soort ventilator??

Die draait ten alle tijden een constant toerental.

Ik vermoed resonantie.

laat je motor eens rustig in neutraal oplopen in toeren en luister of het geluid er dan ook is.

Willem

Vreemde en onduidelijke probleem omschrijving.

geluid, is dat er als je in de versnelling zelf rijd, of als je de koppeling indrukt en gasgeeft??

soort ventilator??

Die draait ten alle tijden een constant toerental.

Ik vermoed resonantie.

laat je motor eens rustig in neutraal oplopen in toeren en luister of het geluid er dan ook is.

Willem

het is alleen als ik gas geef vanaf de 4e versnelling en zo verder naar 5e , blijft dat geluid meegaand net iets boven de toeren ,

hoe hoger ik dan in toeren ga , hoe hoger dat dat 'ventilator geluid' ook meegaat , in andere versnellingen hoor ik niets daarvan ,

Bedankt

het is alleen als ik gas geef vanaf de 4e versnelling en zo verder naar 5e , blijft dat geluid meegaand net iets boven de toeren ,

hoe hoger ik dan in toeren ga , hoe hoger dat dat 'ventilator geluid' ook meegaat , in andere versnellingen hoor ik niets daarvan ,

Bedankt

Terug
Naar boven