• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

geluid ontkoppelings pedaal

netebuk

Post weinig
Yep

Ik bemerk sedert eergisteren dat ik een "piep" hoor tijdens het indrukken van mijn ontkoppelingspedaal.(wanneer de wagen rijdt)

Heeft daar nog iemand problemen mee, of iets over meer gehoord?

deze post dus

Melgi schreef:
Helaas, het geluidje is toch terug. Ik denk zelf dat er iets los zit of zo onder motorkap. Elke keer als ik het koppelingspedaal snel laat opkomen of ik laat gas los, dan hoor ik tik (het klinkt als iets plastics en geen metaal). Ga morgen even met de dealer bellen.....
Ik heb ook zo iets gehad maar bij mij was er een rubbertje los geschoten. Het was de doorvoerrubber van de schakelkabels. Als ik gas gaf of de koppeling te snel liet opkomen piepte er iets. Het piepte bij mij alleen tijdens het optrekken en koppelen omdat je blok dan iets kantelt hebben ze mij uitgelegd.

Terug
Naar boven