• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Getrag240 blokeert in achteruit

kiyamizio

Post veel
Hallo

Ik heb een 240 bak en alle versnellingen werken

Alleen in ze achteruit staat hij geblokeerd

Dus ik kan alleen vooruit

Het lijkt alsof hij 2 versnellingen pakt in ze achteruit

Iemand hier meer info over of moet ik

Op zoek naar een andere..

Mvg mike

een bak demonteren heb ik ook nog nooit gedaan,

ik zoek eigenlijk een foto hoe de stangen moeten staan in ze achteruit.

een bak demonteren heb ik ook nog nooit gedaan,

ik zoek eigenlijk een foto hoe de stangen moeten staan in ze achteruit.

probeer even het volgende;

zet hem in de vrij, draai even aan de voorste as en als de achterste as in tegengestelde richting draait, dan kun je het volgende doen; achteruitrijschakelaar eruit halen, even met een platte schroevendraaier de pal naar achteren zetten, dan hoor je "klik" en dan moet alles weer normaal werken.

als dat 't niet is, dan is d'r wat anders aan de hand en kan hij alsnog stuk zijn.

probeer even het volgende;

zet hem in de vrij, draai even aan de voorste as en als de achterste as in tegengestelde richting draait, dan kun je het volgende doen; achteruitrijschakelaar eruit halen, even met een platte schroevendraaier de pal naar achteren zetten, dan hoor je "klik" en dan moet alles weer normaal werken.

als dat 't niet is, dan is d'r wat anders aan de hand en kan hij alsnog stuk zijn.

ik heb gedaan wat jij zij henk, heeft geen effect.

nu het huis er af getilt. zou het kunnen zijn dat, de pal niet goed staat ten opzichte van de rest van de bak.

alle stangen staan recht nu kan alle versnellingen bedienen en dat ziet er ook allemaal goed uit.

maar bij ze achteruit neemt hij 2 stangen mee en ik heb totaal geen idee hoe het hoort te zitten

het lijkt mijn niet echt logisch dat dit zomaar kan verspringen en/of verschuift.

ik heb gedaan wat jij zij henk, heeft geen effect.

nu het huis er af getilt. zou het kunnen zijn dat, de pal niet goed staat ten opzichte van de rest van de bak.

alle stangen staan recht nu kan alle versnellingen bedienen en dat ziet er ook allemaal goed uit.

maar bij ze achteruit neemt hij 2 stangen mee en ik heb totaal geen idee hoe het hoort te zitten

het lijkt mijn niet echt logisch dat dit zomaar kan verspringen en/of verschuift.

Die van mij had tot vorig jaar er wel eens last van dat als ik hem in zijn vrij zette dat hij achteruit ging en als ik hem in de 1e, 2e, 3e of 4e versnelling zette de bak vast liep.

Als ik hem dan in zijn 5 zette en dan weer in neutraal was het weer goed.

Dit deed hij alleen als ik hem warm wegzette en ook warm weer starte.

Dit jaar nog geen last weer gehad.

Die van mij had tot vorig jaar er wel eens last van dat als ik hem in zijn vrij zette dat hij achteruit ging en als ik hem in de 1e, 2e, 3e of 4e versnelling zette de bak vast liep.

Als ik hem dan in zijn 5 zette en dan weer in neutraal was het weer goed.

Dit deed hij alleen als ik hem warm wegzette en ook warm weer starte.

Dit jaar nog geen last weer gehad.

Terug
Naar boven