• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Gezocht: Iemand die distributie riem doet vervangen

Maikeltjeee

Post weleens wat
Hey allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben op zoek na iemand die mijn distributie riem,spanrollen,waterpomp en looprollen zou kunnen vervangen. Ik haal de onderdelen zelf en vraag me alleen af wat mensen hiervoor vragen van het forum. Ik woon in Regio Zuid-Limburg dus iemand in de buurt die dit zou willen doen zou graag een PM kunnen sturen met erin de kosten en wat meer informatie. Wil er zo wie zo graag zelf bij zijn maar dit is vooral om het zelf te leren.

Het gaat om een Corsa 1.6 16v GSI x16xe blok

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Mvg, Maikel

Van welk bouwjaar is deze auto? Zit hier geen distributie-ketting in?

Eventuele nadere info kun je bij Opel Nederland gaan opvragen via het kenteken.

Nee die heb een riem,

kijk voor je onderdelen ff op mister-auto.nl

had ik me tandriem ook vandaan, was de helft goedkoper als de plaatselijke leverancier en binnen 2 dagen thuis.

@clickmouse wrote:Van welk bouwjaar is deze auto? Zit hier geen distributie-ketting in?

Eventuele nadere info kun je bij Opel Nederland gaan opvragen via het kenteken.

Euhm 1 post en dan gelijk al niet correct informatie. :hmmz

Deze motoren hebben een distributieriem die elke 4 jaar of 60 dkm vervangen moet worden (wat het eerste komt).

Het beste is dan ook gelijktijdig de waterpomp te vervangen.

Ken wel wat mensen hier in de buurt (Rotterdam) die je kunnen helpen (CarloAstra ook op dit forum).

3 tot 4 uurtjes ben je denk ik wel ermee bezig.

Terug
Naar boven