• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Goedkoperverzekeren + liquid lpg

manta-gsi

Post weinig
Goeie avond,

Ik ben van plan om binnenkort naast mijn manta ook een 500sl uit 1994 neer te zetten.

Alleen nu heb ik een probleem. Door mijn jonge leeftijd (20) en aantal schade vrije jaren ( 1 )

gaat dat kreng me 250 :puke euro per maand te kosten om te verzekeren op de catalogus

waarde.

Nu vroeg ik me af van als ik hem nu is laat taxeren en vervolgens verzeker kan ik er dan

vanuit gaan dat de verzekering goedkoper word? Of zijn er mensen met andere ideeen?

Daarnaast wil ik hem op lpg zetten omdat ik toch zo'n 2200 km per maand er mee kan gaan

rijden. Nu kan gas een stuk goedkoper uitkomen alleen je prestaties er onder lijden. Daarom

werd mij liquid lpg aangeraden. Het gas wordt naar -40 gebracht en vervolgens in de cilinder

gespoten om daar te ontploffen. Door de lagere temperatuur zit er meer gas in de cilinder en

krijg je dus een grotere explosie. Wat kost zo'n installatie ( internet geeft geen antwoord )

en hoe "zuinig" rijdt een gemiddelde auto dan?

Danks voor de tips alvast ;)

Terug
Naar boven