• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GPS Antenne

Bartjex88

Post veel
Beste, Nadat ik een CID en NCDR1100 heb ingebouwd blijf ik met het probleem van ge gps ontvangst zitten, Nu is de antenne bij het delonteren in de wagen doorgeknipt en nu alweer aan elkaar gesoldeerd, Kan dit kwaad denken jullie? Verder vind ik/dealer deze kabel niet om los te bestellen, Is dit een standaardstekker?

Enkel vind ik deze site : http://hardwarekiller.bplaced.net/navi.htm

Waar dit staat: 1x GPS Antennenstecker für Navi (SMB Crimpkupplung für RG174 zb Conrad 730728 )

Enkel snap ik dit deel niet wat hij bedoeld

Mvg Bart

Je kunt gewoon een universele gps antenne inpluggen.

Dit heb ik ook gedaan na mijn cdr2013 ombouw.

Er zijn wel meerdere soorten stekkers dus wel effe opletten.

Succes :thumbup

Geen Opel navigatiesysteem hier maar een Alpine IVA-D310R met Alpine NVE-099P. Daar zat geen GPS ontvanger bij toen ik hem kocht. Ben toen naar enkele auto audio speciaalzaken geweest en prijzen lagen tussen de 50 en 100 euro voor de antenne. Ook niet op voorraad, zou een weekje duren.

Even op internet gezocht, antenne voor 10 euro of iets dergelijks, 2 dagen later in huis en werkte perfect. Later had ik een keer de antenne losgekoppeld en per ongeluk de kabel gesloopt. Aan elkaar gesoldeerd maar wilde niet meer goed werken. Toen dus maar weer nieuwe antenne besteld.

Let inderdaad even op met de stekkertjes, die verschillen vaak.

Heb nieuwe antenne aangekregen, Alles gemonteerd en het gps logo brand groen!

Nu werkt enkel de navigatie nog steeds niet vlekkeloos,

Als ik in de testmode van de ncdr 1100 kijk dan veranderd de gps positie wel, Als ik bij info kijk veranderd er niet tijdens het rijden,

Hier plaatjes bij praatjes, Iemand enig idee hoe dit komt?

img10801n.jpg

img10811.jpg

Ondertussen is het probleem opgelost, Geen snelheids signaal naar radio en je hebt dit voor, Weet iemand ook hoe ik in die testmodud geraak? Bij mij kwam dit er per toeval op.

Mvg Bart

Terug
Naar boven