• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

grote pakketen versturen?

monzaruba

Post weinig
heeft iemand ervaringen met 'grote pakketen' te versturen...?

met 'groot' bedoel ik bijvoorbeeld: 4 velgen, autodeur, voorruit enzovoorts...

in mijn geval, als ik onderdelen koop, moeten deze verstuurd worden naar Rotterdam haven...om vandaar verscheept te worden naar Aruba...verschepen is geen probleem...maar de onderdelen op de haven te krijgen, vaak wel...:thumbdown

KPN verstuurd geen grote pakketen...iemand van hier een idee...:hmmz

Okay...PTT, KPN, TNT...ik kan het allemaal niet meer bijhouden...:puke

ik zit namelijk ook alweer bijna 15 jaar op Aruba...en geloof het of niet, maar er zijn een heleboel dingen veranderd...in Holland...

maar als DHL de duurste is...zijn er dan nog alternatieven...(silver)?

mijn ouders zitten met een 'stoot' aan onderdelen in Friesland...die naar R'dam moeten...!

aanhanger of busje lenen of evt. huren.

mijn vrouw werkt bij DHL, zendingen gaan naar gewicht en grootte, volumegewicht.

prijzen zijn niet mals.

en je moet het heel degelijk verpakken, want wordt een paar keer overgeladen.

wagen gaat niet rechtstreeks naar Rotterdam.

gaat eerst naar loods in regio friesland, daarnaa in trailer met nachtnet naar regioloods Rotterdam, dan volgende dag met klep of wijkwagen naar desbetreffende klant in de haven.

Er zitten hier in de buurt wat concurerende bedrijven.. Bel er meestal 2 op als ik iets 'echt groots' heb (komt niet heul vaak voor) en speel dan een klein beetje tegen mekaar op..

Kost me wellicht 2 telefoontjes en is 75% v/d prijs van Dhl. Deze komen dan zelf erom en regelen zelf wie of hoe het op de plaats van bestemming brengt.

kijk eens of je gewone kuubskisten kan vinden ofzo,

als je het daar in laat leggen zit het meteen goed verpakt en al,

paar koeriers bedrijven etc daar in de buurt proberen, kijken wat t kost

ja dat heb ik ook eerder gehoord.probeer alles in een kuubkist te stoppen.is een eenheidsmaat dus kan ook niet moeilijk gedaan worden met kosten voor afwijkende maat of weet ik wat

origineel gepost door monzaruba

ik heb ze gevonden...:thumbup

bedankt, mensen...:thumbup

wat ik me afvraag he,

kleine kuubskisten?

een kuub is een kuub toch? of ben ik idioot?:jerry:jerry

Terug
Naar boven