• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

>300.000 km???

stiggel

Post weinig
Beste mede-forumleden,

Ik ben een beetje op zoek naar de echte kilometervreters onder ons.

Ik rijd bijna 2 jaar met een 1.9 CDTi uit 2006 die bij aankoop 155.000 km op de teller had staan: Lekker ingereden dus!

Binnenkort kom ik over de 250.000 km heen en ik ben benieuwd wat ik nog kan verwachten van mijn trouwe opel?

Zijn er mensen die al meer dan 300.000 km op de km.teller hebben staan? Ben benieuwd naar hun ervaringen.

Mijn grootste kosten waren bij 210.000 km de volledige distributieset, zoals riem, rollen, waterpomp e.d.

Kleinere kosten: Remschijven, bijna volgelopen roetfilter, dynamo en thermostaat.

En ik ben erg benieuwd of de 1.9 CDTi zonder al te veel moeite de 3,5 ton kan halen :hmmz en of ik preventief nog aan bepaalde onderdelen moet denken?!

Ik zie ervaringen graag voorbij komen, want het liefst rijd ik de teller nog ruim over de 3 ton. Auto bevalt namelijk nog steeds super!

STiGGEL

Als het onderhoud goed is maakt diesel of benziene niet zo gek veel uit. en zou je er met gemak een 3 tot 5 ton mee moeten kunnen rijden zonder dat je al te veel kosten krijgt.

Als het onderhoud goed is maakt diesel of benziene niet zo gek veel uit. en zou je er met gemak een 3 tot 5 ton mee moeten kunnen rijden zonder dat je al te veel kosten krijgt.

Wij hebben een Opel Astra G wagon 1.9 diesel gehad deze had toen we hem kochten 170.000KM op de teller.. Toen we hem verkochten 280.000KM verder nooit geen problemen mee gehad! :) Of groot / duur onderhoud mee gehad. Er werd 5 dagen per week op en neer van Almelo naar Emmen gereden. De astra heeft ons nooit in de steek gelaten.. :D

Wij hebben een Opel Astra G wagon 1.9 diesel gehad deze had toen we hem kochten 170.000KM op de teller.. Toen we hem verkochten 280.000KM verder nooit geen problemen mee gehad! :) Of groot / duur onderhoud mee gehad. Er werd 5 dagen per week op en neer van Almelo naar Emmen gereden. De astra heeft ons nooit in de steek gelaten.. :D

Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.

Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan.

Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.

Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan.

Ben van plan om te gaan voor de 500.000 KM. Ben ook uitermate tevreden met de looks, ruimte en rijgenot.

Gekocht met 140.000 KM op de teller in november 2007, nu >220.000 KM op de teller.

Tot dus ver aan onderhoud:

Vliegwiel

Hydrauliek

Inlaatspruitstuk

Thermostaat

Accu

Preventief:

Remklauwen en schijven voor en achter (OPC versie)

Safe driving Jurgen

Ben van plan om te gaan voor de 500.000 KM. Ben ook uitermate tevreden met de looks, ruimte en rijgenot.

Gekocht met 140.000 KM op de teller in november 2007, nu >220.000 KM op de teller.

Tot dus ver aan onderhoud:

Vliegwiel

Hydrauliek

Inlaatspruitstuk

Thermostaat

Accu

Preventief:

Remklauwen en schijven voor en achter (OPC versie)

Safe driving Jurgen

Heb mijn astra G 2.0 16V DI (X20DTL) gekocht met 181.000KM 4 jaar geleden. En heb nu ruim 282.000KM op de teller staan. Het enige wat ik kapot had de 2 dag na dat ik de astra had overgekocht was de luchtmassa meter.

Voor de rest tot nu toe alleen de standaard onderhoudsbeurten gehad. Afgelopen jaar mijn termostaat kapot waar was vervangen onder garantie van Opel Winter certificaat. Heb mijn astra daarbij ook nog 2 jaar geleden laten chippen. Goed onderhouden is het halve werk en natuurlijk geluk moet je ook hebben.

Ik weet niet of het iets uit maakt. Maar ik tank wel de Excelium diesel van Total (dus niet standaard diesel).

Mijn motor X20DTL loop er gewoon rustig en prettige door. Mijn monteur vertelde dat de motor daardoor ook

beter gesmeerd word. Maar daar hebben veel mensen ook hun bedenking bij. Ik rijd de dure diesel nu al ruim 3 jaar en ben er erg tevreden over.

De Dieselbrandstof pompen schijnen rond de 180.000 a 200.000KM kapot te gaan. Toen ik mijn astra gekocht had zat er net een nieuwe dieselbrandstof pomp in. Zijn heel erg duur heb ik me laten vertellen +/- 1600 Euro.

Succes en op naar de 300.000KM. :D

Heb mijn astra G 2.0 16V DI (X20DTL) gekocht met 181.000KM 4 jaar geleden. En heb nu ruim 282.000KM op de teller staan. Het enige wat ik kapot had de 2 dag na dat ik de astra had overgekocht was de luchtmassa meter.

Voor de rest tot nu toe alleen de standaard onderhoudsbeurten gehad. Afgelopen jaar mijn termostaat kapot waar was vervangen onder garantie van Opel Winter certificaat. Heb mijn astra daarbij ook nog 2 jaar geleden laten chippen. Goed onderhouden is het halve werk en natuurlijk geluk moet je ook hebben.

Ik weet niet of het iets uit maakt. Maar ik tank wel de Excelium diesel van Total (dus niet standaard diesel).

Mijn motor X20DTL loop er gewoon rustig en prettige door. Mijn monteur vertelde dat de motor daardoor ook

beter gesmeerd word. Maar daar hebben veel mensen ook hun bedenking bij. Ik rijd de dure diesel nu al ruim 3 jaar en ben er erg tevreden over.

De Dieselbrandstof pompen schijnen rond de 180.000 a 200.000KM kapot te gaan. Toen ik mijn astra gekocht had zat er net een nieuwe dieselbrandstof pomp in. Zijn heel erg duur heb ik me laten vertellen +/- 1600 Euro.

Succes en op naar de 300.000KM. :D

Zo te lezen ben ik dus misschien ook binnenkort een keer aan een nieuw inlaatspruitstuk toe?

Kun je vernemen dat deze bijna aan z'n eind is en zo ja hoe?

En wat kost een dergelijke reparatie ongeveer?

in ieder geval bedankt voor jullie reacties en inderdaad op naar de 3 ton!

STiGGEL

[rquote=1868200&tid=142670&author=speaker]Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.

Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan. [/rquote]

Zo te lezen ben ik dus misschien ook binnenkort een keer aan een nieuw inlaatspruitstuk toe?

STiGGEL

[rquote=1868200&tid=142670&author=speaker]Die van mij staat nu op 265.000km en heb de zelfde kosten gehad als jou bij 230Dkm ( ik had ook nog inlaatspruitstuk er bij ) , maar ik verwacht toch wel van mijn opel ( fiat ) dat ie lekker door blijft snorren hoor.

Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan. [/rquote]

[rquote=1868427&tid=142670&author=stiggel]Zo te lezen ben ik dus misschien ook binnenkort een keer aan een nieuw inlaatspruitstuk toe?

STiGGEL

Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan. [/rquote][/rquote]

Was bij de VOD 1350 euro kwijt:o Met z.n twee. 1 gas geven ander onder de motorkap koekeloeren en kijken of dit stangetje goed beweegt. Als het er af ligt ben je de sjaak!

10072009002.jpg

Zo ziet een kapotte er uit:

10072009001.jpg

Safe driving Jurgen

[rquote=1868427&tid=142670&author=stiggel]Zo te lezen ben ik dus misschien ook binnenkort een keer aan een nieuw inlaatspruitstuk toe?

STiGGEL

Als je optijd onderhoud pleegt en daar niet op bezuinigt dan moet het goed gaan. [/rquote][/rquote]

Was bij de VOD 1350 euro kwijt:o Met z.n twee. 1 gas geven ander onder de motorkap koekeloeren en kijken of dit stangetje goed beweegt. Als het er af ligt ben je de sjaak!

10072009002.jpg

Zo ziet een kapotte er uit:

10072009001.jpg

Safe driving Jurgen

Reed er niet ergens een belg rond met een Fiat Doblo met een miljoen km zonder een centje pijn? Zegt genoeg lijkt mij, zijn mercedes waarden.

Reed er niet ergens een belg rond met een Fiat Doblo met een miljoen km zonder een centje pijn? Zegt genoeg lijkt mij, zijn mercedes waarden.

Het inlaatspruitstuk zelf kost 349 euro. Als je pech hebt is je actuator ook stuk ( de mijn niet gelukkig ) , maar die kost ook 180 euro. En dan moet de hele zooi er in. En die prijs ligt aan de garage waar je het laat doen.

Terug
Naar boven