• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[GTS 2003] Natte bende onder de achterbank...

McLambo

Woont hier bijna
Het blijft problemen regenen met mijn Vecra C GTS :(

2 weken geleden begaf de brandstofpomp het. Toen ik deze ging vervangen moest de achterbank eruit.

Tot mijn verbazing stonden er gewoon plassen met water in de 2 'kuilen' onder de zittingen...

Op dat moment lag mijn aandacht even bij de brandstofpomp, en omdat deze een vertraagde levering had, heeft de auto 1,5 week zonder achterbank kunnen opdrogen. Ik dacht toen de oorzaak te kunnen herleiden naar een gat dat door de LPG inbouwer in de afdekklep van de brandstofpomp was gemaakt.

Dit hebben we toen goed dichtgekit, en afgedekt met stevig plastic en ook weer afgekit.

Nu heeft het weer een aantal dagen geregend, en het is weer een kletsnatte bende onder mijn achterbank.

Vorige week bemerkte ik dat er al flink roest en schimmel op het metaal onder de achterbank zat.

Ook viel het kwartje dat ik al een paar jaar 's winters en in de herfst elke ochtend enorm beslagen ruiten heb.

Dit doet mij geloven dat het probleem er al een hele tijd is.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt bij een Vecra C? Zijn er bepaalde punten waar ik kan zoeken naar lekkage?

Om te beginnen wilde ik eens 2 5mm gaatjes boren op de diepste punten, zodat het water eruit kan lopen, en hopelijk de langsvliegende wind ook het vocht uit het schuim van de zitting trekt. De tank zit er direct onder, dus veel spatwater zal er niet inkomen toch?

Begin dit gezeur nu wel een beetje zat te worden :( In 1 maand tijd steekas kapot, branstofpomp kapo, en nu dit weer. :(

Terug
Naar boven