• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Halogeen naar OEM xenon koplampen omwisselen.

RaymondVec

Post weinig
Ik heb een setje originele xenon koplampen te koop zien staan, en nou vroeg ik me af: is dit zomaar om te wisselen met mijn halogeen koplampen?

Als het goed is moet je dit in programmeren toch?

Maar heb ik hier verder nog iets voor nodig?

Heb al een beetje gezocht maar kon het niet precies vinden.

Hey Raymond,

Je hebt dan naast de koplampen met ballast ook nog de hoogte sensor op de voor en achteras nodig en een aangepaste kabelboom. Op het engelse forum is volgens mij een how2 voor de swap te vinden. Daarna idd met de Tech2 programmeren.

Let er op dat de koplampen compleet zijn met balast en stelmotor.

Groet jraaf

Die hoogte sensor, wat houd dat precies in?

En is dat zo te koop en te monteren?

En dien ik dan mijn kabelboom conpleet te vervangen of is dit gewoon een ander draadje eraan?

Of denk ik dan te simpel?

Heb je misschien een linkje naar die how2 of de site?

Ik ben hiermee bezig om van halogeen naar afl bixenon te gaan, assnsoren zijn 3 draden welke ik extra bijleg naar de koplamp, ook van voorkant 1 assensor dus nogmaals 3 draden naar de koplamp, heb ook koplamsproeiers moeten monteren, deze stekker lag bij mij klaar en is een kwestie van een ander reservoir en gaten maken in de bumper(staan afgetekend) ook het relais ervoor plaatsen on je zeleringskast en klaar:) dit is het kortweg uitgelegd, meer info pm me even

Zelf ff registreren op http://www.vectra-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan ff de how2 sectie door bladeren.

In NL heb je geen koplampreinigingset nodig voor de apk of politie maar 't maakt de mod wel mooier king:

Groet jraaf

Terug
Naar boven