• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

handrem werkt slecht

ik heb bij me opel corsa de remblokken vervangen

aan de achterkant de handremkabel is ook vernieuwt omdat die uitgesteld was

maar krijg hem nu nog steeds niet goed want hij is nog steeds telang

er zijn 2 kabels voor mijn auto en ik heb de korste gebruikt

wie weet wat ik fout doe

@daiel20 wrote:ik heb bij me opel corsa de remblokken vervangen

aan de achterkant de handremkabel is ook vernieuwt omdat die uitgesteld was

maar krijg hem nu nog steeds niet goed want hij is nog steeds telang

er zijn 2 kabels voor mijn auto en ik heb de korste gebruikt

wie weet wat ik fout doe

Ik neem aan dat je remtrommel(s) er ook af waren om de nieuwe handremkabel te monteren? In dat geval moet je eerst de achterremmen opnieuw afstellen en sowieso bij elke (de)montage ook je handrem opnieuw afstellen met de afstelmoer aan de achteras.

handrem op het moertje terugstellen.

dan de stellers zo ver uitdraaien dat je net de trommel om de voering krijgt, dan kan je het moertje iets strakker zetten zal ie wel goed remmen op de handrem, en ook beter gaan remmen op de voetrem

Willem

dat ik de remblokken vernieuwt heb heb ik die vorkjes zo uitgedraait dat de remvoeringen net me trommel niet raakte

toen de remkabel opgesteld maar die bleef teslap dus toen heb ik de kabel maar vervangen maar zonder resultaat

met de kabel vernieuwen heb ik de trommel niet open gehad omdat die uit de trommel onderbreekt dus dat stukje wat in de trommels zit heb ik niet vernieuwt maar welke afstelmoer bedoel je bij de achteras

bedankt alvast voor jullie reactie

ja ik snap ook niet hoe het kan

het enige wat ik nog kan doen is de korte stukjes vernieuwen maar denk niet dat heel veel uithaalt

Terug
Naar boven