Daag beste mensen.
Het gaat om een Astra G Coupe. Ik ben gisteren richting Almelo gegaan via de snelweg en tot mij verbazing is mijn motor of iets onder de motorkap behoorlijk gaan tikken en brommen. Hier ben ik achter gekomen toen ik even stond te wachten bij tankstation.
Ik heb de motorkap los gedaan en zag het blok schudden.
Er kwam een hells geluid bij het motorblok vandaan zo ver ik kon zien of horen.
De v-snaar liep ook nog is heel langzaam.
Gisteravond ben ik nog een rondje gaan rijden om te kijken of hij dit weer ging doen.
De motor tikte toen heel zacht. Daarna heb ik even een stukje snelweg gepakt en tot verbazing kwam het geluid weer terug. De motor tikte als een malle
Hierna maakte de luchtfilter een soort harde aanzuig geluid wat je ook bij een openluchtfilter hebt.
Wie weet wat dit kan zijn of wat dan ook?
Moet ik bougies of bougiekabels na controleren?
Is er 1 cilinder misschien kapot? Of is er iets met ontsteking?
Want de motor loopt niet meteen beroerd als ik hem start.
Het gaat om een Astra G Coupe. Ik ben gisteren richting Almelo gegaan via de snelweg en tot mij verbazing is mijn motor of iets onder de motorkap behoorlijk gaan tikken en brommen. Hier ben ik achter gekomen toen ik even stond te wachten bij tankstation.
Ik heb de motorkap los gedaan en zag het blok schudden.
Er kwam een hells geluid bij het motorblok vandaan zo ver ik kon zien of horen.
De v-snaar liep ook nog is heel langzaam.
Gisteravond ben ik nog een rondje gaan rijden om te kijken of hij dit weer ging doen.
De motor tikte toen heel zacht. Daarna heb ik even een stukje snelweg gepakt en tot verbazing kwam het geluid weer terug. De motor tikte als een malle
Hierna maakte de luchtfilter een soort harde aanzuig geluid wat je ook bij een openluchtfilter hebt.
Wie weet wat dit kan zijn of wat dan ook?
Moet ik bougies of bougiekabels na controleren?
Is er 1 cilinder misschien kapot? Of is er iets met ontsteking?
Want de motor loopt niet meteen beroerd als ik hem start.