• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

harde wegligging Meriva

Hallo iedereen, ik rijd dus rond met een Meriva van 2006. Ik merk dat hij enorm "hard" op de baan ligt, dwz dat ik ieder putje enz voel in de auto. Ik heb lichtmetalen-velgen eronder staan. Kan het zijn dat ik schokdempers moet vervangen (er staan 110000 km op nu) ? Of andere mogelijkheden om de wegligging te verzachten ? Mn vorige Meriva lag veel "zachter" op de weg ...

nee, mn vorige had gewone velgen... de bandenspanning is ok, zoals voorgeschreven op de sticker bij benzinedop. Weet wel dat mn banden bijna aan vervanging toe zijn, maar hij heeft het altijd al wel gehad, daarom mn vraag...

Dat moet ik in de papieren nakijken, het zijn standaard Opel lichtmetalen velgen met standaard band die daar op past, bij mn vorige Meriva waren het de "goedkope" stalen velgen met plastiek kap over...

deze is mn huidige :

Terug
Naar boven