• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heb ik weer door die koplamp..!

Dunc

Post weinig
Gister wilde ik in het schemer vertrekken naar huis. Kom ik er achter dat het linkerdimlicht het niet doet. oliebol, koplamp zit er nét een maandje op dacht ik.

Dus ikke (wat elke malloot doet) stap uit en loop naar de voorkant van de auto. Ik geef een hengst tegen de lichtunit aan, in de hoop dat ie weer aanspringt.. Bij mijn Volvo hielp dat vaak ivm broos contactje.

Helaas, de truc wilde niet werken. Maar ik hoor wel een lichte "klonk" onder de auto en er viel iets op de grond. Potjandorie, zat ik niet op te wachten. Dus ik in het donker graaien onder de auto en raap iets van plastic op. Omdat het donker was ben ik maar naar huis gereden met 1 dimlicht aan. Wat is dat irritant rijden zeg!

Vanmorgen onder de kap gekeken. Snapte niet hoe ik dat lampje moest vervangen tussen al die kabels en kapjes. Ik denk ga wel ff naar de TyreCentre de bandenboer. Hebben mij alleen het lampje berekend, verder niets, prima service.

Maar dat plastic kapje hè, ik snap er nog steeds niets van waar die hoort te zitten (kapje is ca. 1,5x 1,5x1,5 cm.).

Wie helpt mij op weg?! Hij viel ergens bij die linkerkoplamp onder de auto op de grond, toen ik op de unit sloeg dus:

kapje2.jpg

kapje1.jpg

IMAG0167.jpg

kapje4.jpg

Dat was het eerste waar ik naar keek onder de motorkap. Had vergeleken met de andere lichtunit rechts, maar niets in die zin dat het aan de achterkant hoorde. Zitten alleen van die grote rubberen kappen op die Angel Eyes aan de binnenkant, waar de stroomdraadjes doorgevoerd worden..

Dat was het eerste waar ik naar keek onder de motorkap. Had vergeleken met de andere lichtunit rechts, maar niets in die zin dat het aan de achterkant hoorde. Zitten alleen van die grote rubberen kappen op die Angel Eyes aan de binnenkant, waar de stroomdraadjes doorgevoerd worden..

[rquote=1888739&tid=144319&author=Onderbroekie]deze klik je tegen de carros vast en dan klik je koplamp derin. [/rquote]

Huh? Maar dan zou mijn koplamp nu toch los moeten zitten? Of is het zoiets van een soort kabelgoot die er naast wordt bevestigd dan..

Aan de achterkant van je koplamp zit een pen die uitsteekt die valt in dat plastic klemmetje zodat je koplamp vast zit. Waarschijnlijk als je nu je koplamp vastpakt kun je hem hier en weer wiebelen.

IMG_0119.jpg

[rquote=1888739&tid=144319&author=Onderbroekie]deze klik je tegen de carros vast en dan klik je koplamp derin. [/rquote]

Huh? Maar dan zou mijn koplamp nu toch los moeten zitten? Of is het zoiets van een soort kabelgoot die er naast wordt bevestigd dan..

Knap dat die nog heel is, die dingen sneuvelen bij bosjes :P

Op m'n werk hebben we altijd een hele berg van die dingen op voorraad.

Aan de achterkant van je koplamp zit een pen die uitsteekt die valt in dat plastic klemmetje zodat je koplamp vast zit. Waarschijnlijk als je nu je koplamp vastpakt kun je hem hier en weer wiebelen.

IMG_0119.jpg

Knap dat die nog heel is, die dingen sneuvelen bij bosjes :P

Op m'n werk hebben we altijd een hele berg van die dingen op voorraad.

@suurtje

Bedankt voor de uitvergrote foto. Is de lokatie van mijn witte blokje hetzelfde als het blokje rechts op jouw foto? Dan zou ik 'm daar ongeveer tussen de carosseriedelen moeten kunnen klemmen....

Ik ga het ff beneden proberen!

@suurtje

Bedankt voor de uitvergrote foto. Is de lokatie van mijn witte blokje hetzelfde als het blokje rechts op jouw foto? Dan zou ik 'm daar ongeveer tussen de carosseriedelen moeten kunnen klemmen....

Ik ga het ff beneden proberen!

Dat ding wat je daar hebt is kapot. er horen 2 klemmen binnen in.

Ze kosten een paar cent bij de dealer.

Ik heb er wel eens kit in gedaan en vervolgens de koplamp er weer in gedrukt. Blijft wel zitten.

Nu kan je je koplamp van onder vast pakken en op en neer wiebelen = apk afkeur.

Terug
Naar boven