• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

heeft een x20xev uit een omega standaard zuigerbodem koeling

Goede dag mede liefhebbers,

Ik heb een vraag

als "men" een let wilt gaan bouwen heeft men in in het verleden hier wel eens een onderblok voor gebruikt van een x20xev uit een omega staat mij bij!

de reden hiervoor was dat x20xev onder blokken uit een omega van een bepaald bouwjaar (wat ik niet weet) standaard zuigerbodemkoeling zou hebben?

kan iemand mij hier wat meer over vertelen?

welk bouwjaar van de omega moet je hebben om deze x20xev onderblokken, waar je zuigerbodemkoeling in kan vinden?

kan iemand wat zeggen over de kwaliteit van deze zuigerbodemkoeling als je een moter van 350/ 450 pk bouwt is deze koeling dan toereikend ?

als ik hem zoals ik zeg op een let wil gaan gebruiken, kan ik dan ook de krukas van de x20xev gebruiken of moet ik dan de let krukas gebruiken?

zou iemand me wat info willen verschaffen? ik kan het niet vinden met de zoekfunctie.

mvg

Sebastiaan

krukas vd let

en er zit geen zuigerbodemkoeling in.

Is toch ook geen turbo

alleen bij oude let en nieuwste z20leh zit zuigerbodemkoeling

hhmzz ik meen echt gelezen te hebben (paar jaar geleden hier) staat er nu niet meer op, dat x20xev uit een bepaald bouwjaar ik d8 1996 t,m 1998 sterker zou moeten zijn dan een standaard let onderblok en dat die alleen in omega zijn geleverd,

maar uhm oude let, van welk tot welk bouwjaar zijn die? en wat is de kwaliteit van die zuigerbodem koeling?

Volgens mij gebruikt V-Maxx wel XEV onderblokken bij de hogere vermogens, maar de internals zijn dan weer LET dacht ik.

Terug
Naar boven