• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

(heel) hard stationair en 60 zonder gas geven

Hallo, ik heb een ascona c 1.6 hatchback automaat. Afgelopen week begon deze stationair steeds harder te lopen. Gisteren werd het helemaal te gek, eenmaal in Drive, schoot iet vooruit en zonder zelf gas te geven werd 60 km/u gehaald. Voor een stoplicht vol de rem inhouden, anders hield ie t niet.

ANWB gebeld, eerst gekeken of de gaskabel niet bleef hangen, was niet het geval. carburateur er helemaal afgehaald, maar is ook helemaal ok, ook geen valse lucht e.d.

Hij dacht uiteindelijk dat de distributieriem een tandje was verschoten en heeft de verdeler toen iets teruggedraaid, de moter loopt nu inderdaad veel rustiger, maar wel veel minder vermogen.

Hij opperde om nieuwe distributieriem te plaatsen en te controleren of inderdaad er wat versprongen was.

Is het waarschijnlijk dat dat het inderdaad is, iemand anders hier ervaring mee?

Automatische choke is het ook niet volgens anwb, heeft ie gecontroleerd. Motor is een 1.6s benzine, auto is uit 1987. Kenteken rp-99-rs, dan kun je even kijken op rdw site, ik heb er verder niet heel veel verstand van welke motor erin zit;-)

een 1.6s uit 87,dan hebje een 16SV,die heeft een electrisch geregelde carburateur,zit ook een computer onder de kap dan.

Kijk inderdaad maar even alle vacuumslangetjes na,zoals boyanka al zei!

zal eens in de vraagbaak zoeken of ik wat kan vinden maar zo'n ding heeft volgens mij ook al her en der wat sensoren.

kom er nog op terug!

vind t nogal een dwaas antwoord van de anwb man...

je moet t niet te ver gaan zoeken, loop eerst alle kabels en slangen eens na

idd bv de vacuumslang bv die naar de carb lopen en kijk of er niks is losgetrild beschadigd enz..

haal er even een werkplaatsboek bij als je niet zeker weet.

voor als je twijfelt of iets ontbreekt.

succes

Terug
Naar boven