• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help distributie gebroke

Hallo mede Opel rijders

Vandaag is mijn disrubitie gebroken van mij Opel corsa gsi uit 1999

Kunnen jullie mijn misschien vertellen wat er allemaal stuk kan zijn ?

@koenelsenaar wrote:Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.

Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.

Dan gaat het gewoon goed.

Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.

@koenelsenaar wrote:Kun je een losse x16xe gewoon overhangen dan? met behoud van ecu en contact slot.

Zoals al beschreven moet je gewoon het kale blok inbouwen (dus kop en onderblok) en alle aanbouwdelen en sensoren van je eigen auto gebruiken.

Dan gaat het gewoon goed.

Heb op die manier ook al is een C16XE GSitje van een andere motor voorzien welke een X16XEL was.

Ik verwacht wel een paar kromme kleppen. En miss wel zuiger schades.

Wil je dit blok reparen of een andere erin

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Ik verwacht wel een paar kromme kleppen. En miss wel zuiger schades.

Wil je dit blok reparen of een andere erin

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Ja, ga in ieder geval uit van kromme kleppen. En die kleppen zullen ook wel afgedrukt staan in de zuigers. En verder weet je het pas als je 'm openmaakt.

Ja, ga in ieder geval uit van kromme kleppen. En die kleppen zullen ook wel afgedrukt staan in de zuigers. En verder weet je het pas als je 'm openmaakt.

Corsa B's met C20LET zijn er genoeg en anderen kunnen je daar meer over vertellen. Maar volgens mij zul je zelf een hoop moeten fabriceren of kopen bij Mtech (http://www.mathijssentechnics.nl), aangezien de Corsa nooit affabriek is geleverd met C20LET. Is best wel een flinke klus hoor, terwijl een gewone motorwissel zo uitgevoerd is.

Als ik jou was, zou ik je blokje opentrekken en eens goed kijken. Wie weet hoef je alleen nieuwe kleppen te steken (naast kleprubbers, pakkingen e.d.) en dan ben je dus een stuk goedkoper uit dan een ander blok of andere kop. En sowieso een stuk goedkoper dan een C20LET erin hangen.

Corsa B's met C20LET zijn er genoeg en anderen kunnen je daar meer over vertellen. Maar volgens mij zul je zelf een hoop moeten fabriceren of kopen bij Mtech (http://www.mathijssentechnics.nl), aangezien de Corsa nooit affabriek is geleverd met C20LET. Is best wel een flinke klus hoor, terwijl een gewone motorwissel zo uitgevoerd is.

Als ik jou was, zou ik je blokje opentrekken en eens goed kijken. Wie weet hoef je alleen nieuwe kleppen te steken (naast kleprubbers, pakkingen e.d.) en dan ben je dus een stuk goedkoper uit dan een ander blok of andere kop. En sowieso een stuk goedkoper dan een C20LET erin hangen.

Inderdaad is een c20xe of c20let of z20lex mogleijk, maar daarvoor moet je veel aanpassen.

Om het gemakkelijk te houden zou ik een andere smalblok motor gebruiken met meganische gasklep zoals een X18XE1 of X16XE(L). Hierbij kun je je huidige bak aan aanbouwdelen behouden. En hoef je enkel de motor en de ecu + kabelboom te wisselen.

Inderdaad is een c20xe of c20let of z20lex mogleijk, maar daarvoor moet je veel aanpassen.

Om het gemakkelijk te houden zou ik een andere smalblok motor gebruiken met meganische gasklep zoals een X18XE1 of X16XE(L). Hierbij kun je je huidige bak aan aanbouwdelen behouden. En hoef je enkel de motor en de ecu + kabelboom te wisselen.

Even wat dingen duidelijker maken, want niet alles wat hier boven staat vind ik juist beschreven ;)

Andere motor.

1. 2 liter conversie (altijd RDW aanpassing kenteken nodig)

2 liter 8 klepper of 16 klepper

http://www.corsa-novatuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Steunen via: Griffin Autosport (ebay.co.uk of http://www.vauxhallsportforum.com/phpBB2/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Dit is al heel vaak gedaan, kost je met de juiste voorbereiding een weekendje sleutelen.

Voordeel: veel power er direct bij.

Nadeel: je moet opzoek naar een donor auto en het kost relatief veel geld, want het zijn oude motoren die je eerst flink moet opfrissen.

Prijs: Te doen voor 2500 euro.

2 liter TURBO

Dit is te doen, maar kost heel veel geld en ook na de inbouw. Geloof ik kan het weten!

Voordeel: POWER :D

Nadeel: duur in onderhoud en verzekering.

Prijs: begint bij zo'n 5000 euro, maar reken op het dubbele als je gaat voor een goede revisie en 6 bak.

2. Andere 1600 (C16XE, X16XE, X16XEL)

Voordeel: makkelijk, goedkoopste oplossing (mits donor blok in goede staat is)

Nadeel: veel werk voor hetzelfde vermogen, als je niet vervangt dan erf je anders zooi.

Prijs: 750 euro en dat is hoog ingeschat, want aanbouwdelen van de donor zijn weer te verkopen.

3. Andere smallbock erin (1800).

Voordeel: meer vermogen, aanbouwdelen van standaard motor gebruiken.

Nadeel iets duurder dan directe 1600 swap ivm eventuele ecu afstemming.

Prijs: 1000 euro zonder ecu aanpassing

Even wat dingen duidelijker maken, want niet alles wat hier boven staat vind ik juist beschreven ;)

Andere motor.

1. 2 liter conversie (altijd RDW aanpassing kenteken nodig)

2 liter 8 klepper of 16 klepper

http://www.corsa-novatuning.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Steunen via: Griffin Autosport (ebay.co.uk of http://www.vauxhallsportforum.com/phpBB2/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Dit is al heel vaak gedaan, kost je met de juiste voorbereiding een weekendje sleutelen.

Voordeel: veel power er direct bij.

Nadeel: je moet opzoek naar een donor auto en het kost relatief veel geld, want het zijn oude motoren die je eerst flink moet opfrissen.

Prijs: Te doen voor 2500 euro.

2 liter TURBO

Dit is te doen, maar kost heel veel geld en ook na de inbouw. Geloof ik kan het weten!

Voordeel: POWER :D

Nadeel: duur in onderhoud en verzekering.

Prijs: begint bij zo'n 5000 euro, maar reken op het dubbele als je gaat voor een goede revisie en 6 bak.

2. Andere 1600 (C16XE, X16XE, X16XEL)

Voordeel: makkelijk, goedkoopste oplossing (mits donor blok in goede staat is)

Nadeel: veel werk voor hetzelfde vermogen, als je niet vervangt dan erf je anders zooi.

Prijs: 750 euro en dat is hoog ingeschat, want aanbouwdelen van de donor zijn weer te verkopen.

3. Andere smallbock erin (1800).

Voordeel: meer vermogen, aanbouwdelen van standaard motor gebruiken.

Nadeel iets duurder dan directe 1600 swap ivm eventuele ecu afstemming.

Prijs: 1000 euro zonder ecu aanpassing

1999 neem aan dat we praten over een corsa b gsi x16xe?

goed blokje opsnorren op sloop voor 250 max met nix er bij

en gewoon overhangen, verder niets veranderen

1999 neem aan dat we praten over een corsa b gsi x16xe?

goed blokje opsnorren op sloop voor 250 max met nix er bij

en gewoon overhangen, verder niets veranderen

bij opel hoeft er niets ingeleerd te worden dus kan gewoon

en de startonderbreker communiceert met de ecu, die blijven zitten

Terug
Naar boven