Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ook nog een amateur wat auto techniek betreft.
Sinds september 2012 heb ik een corsa met 1.0l 12v uit '99.
Ik vind het geweldig hieraan te werken en hebben alle roest behandeld tot nu toe.
Ik ben nog een leek wat betreft de rest eigenlijk.
Gelukkig heb ik een vriend die wel goed met auto's kan omgaan en mij wilt helpen een motorswap uit te voeren.
Ik ben al een tijdje aan lezen en denken om er een x16xe (1.6l 16v) erin te zetten maar nu wil ik graag wat hulp met uitzoeken en wat ik allemaal moet vervangen. Vast en zeker zijn er genoeg mensen hier die hiermee ervaring hebben
Volgens mij moet ik dit allemaal vervangen:
* Versnellingsbak (ik weet niet welke ik nu heb)?
* ECU van een x16xe
* Brandstofpomp
* Remschijven
* Motor natuurlijk
Voor de verdere rest hoe zit het met de motorsteun die nu in mijn corsa zit is die te gebruiken en mijn huidige radiator?
Waar kom je zo ongeveer op uit in totaal achteraf?
Alvast super bedankt!
Groet,
Bart
NB: revisie zit er voor mij momenteel nog niet in
Ik ben nieuw op dit forum en ook nog een amateur wat auto techniek betreft.
Sinds september 2012 heb ik een corsa met 1.0l 12v uit '99.
Ik vind het geweldig hieraan te werken en hebben alle roest behandeld tot nu toe.
Ik ben nog een leek wat betreft de rest eigenlijk.
Gelukkig heb ik een vriend die wel goed met auto's kan omgaan en mij wilt helpen een motorswap uit te voeren.
Ik ben al een tijdje aan lezen en denken om er een x16xe (1.6l 16v) erin te zetten maar nu wil ik graag wat hulp met uitzoeken en wat ik allemaal moet vervangen. Vast en zeker zijn er genoeg mensen hier die hiermee ervaring hebben
Volgens mij moet ik dit allemaal vervangen:
* Versnellingsbak (ik weet niet welke ik nu heb)?
* ECU van een x16xe
* Brandstofpomp
* Remschijven
* Motor natuurlijk
Voor de verdere rest hoe zit het met de motorsteun die nu in mijn corsa zit is die te gebruiken en mijn huidige radiator?
Waar kom je zo ongeveer op uit in totaal achteraf?
Alvast super bedankt!
Groet,
Bart
NB: revisie zit er voor mij momenteel nog niet in