Ronald1980
Lid
Sinds een klein jaar ben ik in principe een tevreden Insignia 2.0 turbo eigenaar.
Echter sinds een maand of twee heeft de Insignia en dus ik ook, last van inhouden.
Probleem:
Inhouden van 2.0 turbo bij diverse toerentallen (zowel koud als warm)
Gegeven:
Opel Insignia 2.0 turbo (origineel) modeljaar 2009 heeft 90.000 km op de teller.
Geeft af en toe storing "Voertuig dringend service vereist"
Bij uitlezen in Bovag autogarage geeft hij "MAF" fout aan.
Hierop is MAF Massa Air Flow sensor vervangen.
Nu nog hetzelfde probleem.
Tank normaal Shell euro 95 fuelsave, heb 1x BP ultimate getankt en dan lijkt het minder (echter niet weg)
Oplossing:
wie kan en wil mij helpen om auto dusdanig te diagnostiseren dat we dit probleem voorgoed de nek om draaien?
Ben eventueel bereid om auto op testbank te zetten en opmaat te tunen, als het inhouden maar verdwijnt.
Advies forum leden:
Bobine vervangen
Flesje Forte gebruiken
Bougies
Turbo circuit met name slang uitlaat intercooler naar blok controleren (bv op breuk)
Vacuüm leidingen circuit
kabel breuk in kabelboom naar massa luchtflow meter bleek het probleem te zijn.
MVG Ronald
Echter sinds een maand of twee heeft de Insignia en dus ik ook, last van inhouden.
Probleem:
Inhouden van 2.0 turbo bij diverse toerentallen (zowel koud als warm)
Gegeven:
Opel Insignia 2.0 turbo (origineel) modeljaar 2009 heeft 90.000 km op de teller.
Geeft af en toe storing "Voertuig dringend service vereist"
Bij uitlezen in Bovag autogarage geeft hij "MAF" fout aan.
Hierop is MAF Massa Air Flow sensor vervangen.
Nu nog hetzelfde probleem.
Tank normaal Shell euro 95 fuelsave, heb 1x BP ultimate getankt en dan lijkt het minder (echter niet weg)
Oplossing:
wie kan en wil mij helpen om auto dusdanig te diagnostiseren dat we dit probleem voorgoed de nek om draaien?
Ben eventueel bereid om auto op testbank te zetten en opmaat te tunen, als het inhouden maar verdwijnt.
Advies forum leden:
Bobine vervangen
Flesje Forte gebruiken
Bougies
Turbo circuit met name slang uitlaat intercooler naar blok controleren (bv op breuk)
Vacuüm leidingen circuit
kabel breuk in kabelboom naar massa luchtflow meter bleek het probleem te zijn.
MVG Ronald