• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help me please

Kan iemand mij misschien uitleggen wat voor onderdeel dit is, zie foto, en wat het doet. Want er loopt een klein slangetje van het onderdeel naar het gasklephuis zie rooie pijltje, ik d8 zelf dat het voor de benzine druk was:hmmz
287zvrq.jpg
en waar zit die benzinedrukregelaar eigenlijk.

want ik wordt helemaal gek:cry auto blijft benzine lekken alle slangen zijn als vernieuwd,dus het moet aan de de druk liggen

Als de druk te hoog is kan het zijn dat de retourleiding dicht zit. Of het vacuumslangetje zit niet op de drukregelaar. een verkeerde drukregelaar kan natuurlijk ook maar daar zullen we even niet vanuit gaan.

De drukregelaar zit onder het inlaatspruitstuk, midden tussen cilinder 3 en 4 .

druckregler.gif

Op de foto is niet goed te zien wat er tegen het schutbord gebouwd zit, maar dat is normaal nietde drukregelaar. Het slangetje is een vacuumslangetje, daar gaat geen benzine doorheen.

Als de druk te hoog is kan het zijn dat de retourleiding dicht zit. Of het vacuumslangetje zit niet op de drukregelaar. een verkeerde drukregelaar kan natuurlijk ook maar daar zullen we even niet vanuit gaan.

druckregler.gif

Op de foto is niet goed te zien wat er tegen het schutbord gebouwd zit, maar dat is normaal nietde drukregelaar. Het slangetje is een vacuumslangetje, daar gaat geen benzine doorheen.

ik zal morgen ff wat betere foto's maken van dat onderdeel kan je het beter bekijken

alvast bedankt voor de info weet nu wat meer :P weer wat geleerd vandaag :thumbup

ik zal morgen ff wat betere foto's maken van dat onderdeel kan je het beter bekijken

alvast bedankt voor de info weet nu wat meer :P weer wat geleerd vandaag :thumbup

wat tegen je schutbord zit is waarschijnlijk de vacuuem schakelaar voor de elektronische ontsteking.

zit er een blauw/paars dopje op , en aan de onderkant een stekker ?

wat tegen je schutbord zit is waarschijnlijk de vacuuem schakelaar voor de elektronische ontsteking.

zit er een blauw/paars dopje op , en aan de onderkant een stekker ?

[rquote=1871873&tid=142956&author=ckad]Als de druk te hoog is kan het zijn dat de retourleiding dicht zit. Of het vacuumslangetje zit niet op de drukregelaar. een verkeerde drukregelaar kan natuurlijk ook maar daar zullen we even niet vanuit gaan.

druckregler.gif

Op de foto is niet goed te zien wat er tegen het schutbord gebouwd zit, maar dat is normaal nietde drukregelaar. Het slangetje is een vacuumslangetje, daar gaat geen benzine doorheen.[/rquote]

ik heb wat foto's gemaakt van dat onderdeel

nzm6go.jpg

11uurnd.jpg

hoop dat het wat beter te zien is

[rquote=1871873&tid=142956&author=ckad]Als de druk te hoog is kan het zijn dat de retourleiding dicht zit. Of het vacuumslangetje zit niet op de drukregelaar. een verkeerde drukregelaar kan natuurlijk ook maar daar zullen we even niet vanuit gaan.

druckregler.gif

Op de foto is niet goed te zien wat er tegen het schutbord gebouwd zit, maar dat is normaal nietde drukregelaar. Het slangetje is een vacuumslangetje, daar gaat geen benzine doorheen.[/rquote]

ik heb wat foto's gemaakt van dat onderdeel

nzm6go.jpg

11uurnd.jpg

hoop dat het wat beter te zien is

ja dat is de vacuuem schakelaar voor de ontsteking,het blauwe dopje zit er niet meer op.

het kabeltje eronder gaat naar de regelunit links bovenop je binnenscherm achter de veerpoot.

ja dat is de vacuuem schakelaar voor de ontsteking,het blauwe dopje zit er niet meer op.

het kabeltje eronder gaat naar de regelunit links bovenop je binnenscherm achter de veerpoot.

Terug
Naar boven