• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP - motorstoring

CAlberts

Post weleens wat
Al geruime tijd heb ik last van een stotterende motor.

Ik heb de bobine al vervangen, de EGR is al afgedopt geweest (inmiddels weer open pakking, wat even hielp), maar de klachten houden aan. Op een gegeven moment heb ik het maar geaccepteerd, maar het is wel vervelend en voelt niet fijn, wetende dat er eigenlijk iets niet klopt.

Afgelopen zaterdag reed ik op de snelweg en begon hij erg te stotteren en ging het lampje voor de uitlaatgascontrole branden (zoals deze, niet van mijn auto):

_wsb_243x224_MIL.jpg

Auto aan de kant gezet, motor keer aan en uit, maar lampje bleef branden. Verder gaan rijden, maar had geen vermogen en kon niet harder dan 80 km/h! Wederom auto aan de kant en ANWB geraadpleegd, maar kon 90 minuten of langer duren voordat er iemand kon komen... Maar weer geprobeerd verder te rijden, nu ging het gelukkig wel! Lampje blijft echter branden.

Mijn vraag is wat te doen en kan ik zo doorrijden.... Ik weet dat het niet verstandig is, maar heb eerlijk gezegd geen geld voor reparaties/onderzoek op dit moment... :roll:

Terug
Naar boven