• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help!! Roest monstertjes in actie

Zoals de titel al zegt. Roest is het probleem. Eerst dacht ik het blijft wel bij 2 nieuwe voorschermen en hier en daar een paar kleine gaatjes. Toen kwam ik erachter dat er onder de lak al gelast was en hier en daar zaten achter de panelen de stukken lasdraad te bungelen. Ook de dorpels zijn zo rot als maar kan.

Mijn vraag wordt dan: Wat is de beste manier om dit aan te pakken? ik zie ook roest in de kokerbalken liggen. Maar volgens mij(hoop ik) is dit van de dorpels afgekomen en ligt het er alleen los in. Wat is na het lassen het beste beschermmiddel. Er zit nu een gele substantie onder de tectyl die er lastig af gaat. Wat is de beste nieuwe bescherming na het lassen? en hebben jullie nog tips?

Diegene die de auto zogenaamd "in onderhoud had bij de garage en hersteld had, kan ik wel schieten. Dit is een auto verkrachten. Ook zaten er gaten in de hoedenplank voor speakers,die ik vervolgens weer dicht kan gaan lassen. ;)

Er moeten ook nieuwe lekbakken op en nieuwe voorschermen.

foto's van het werk van de termieten:

Stukje onder de dorpel

bij de vulhals van de tank

Dorpeltje

stuk bij rechter achterraam, hier wordt al een nieuw stuk voor gemaakt.

Nog een mooie plaats.

Terug
Naar boven