• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP!! Velgen passen niet!

musti20

Post weinig
Ik ben tijdje op zoek geweest naar Le mans replica velgen, heb ze gevonden en vandaag gekocht.

Ze zaten onder een Volkswagen Beetle van 18 inch

foto:

Toen ik thuis kwam dacht ik even proberen of ze zouden passen, ze hadden 5 gaatjes dus dacht past zeker wel :hmmz (niet slim van me zonder te opzoeken of ze gaan passen, maar ze waren me veelste goedkoop en ook zeer weinig gebruikt!)

Maarja dus ik toen ik ging proberen paste hij niet.. de 5 gaatjes zijn iets kleiner dan die van mijn originele vectra gts velgen.

En de naaf past er ook helaas niet erin tenzij ik zo'n kapje van de binnen kant van het velg eruit haal, mjah de schroefjes passen er niet in :???:

Dus ben gelijk maar gaan google en zag dat er naaf adapters waren.

Ik heb gelijk naar de prijzen gezocht, maar ze zijn me wel wat te duur.. http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten_detail/014753.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu vraag ik me ook af of mn velgen ook gaan passen onder mn auto kwa breedte?

Heeft iemand misschien een oplossing voor mij? of kan ik de adapters ergens anders goedkoper krijgen?

Gr. Mustafa

De steekmaat van VW is 5x100 of ( van latere versie 5x112 ). Dus dat past niet. Het naafgat van VW is 57.1MM

Van jou Opel is dat 5x110 en 65.1mm voor het naafgat !

Had je eerst beter even kunnen googlen. Nu heb je een set velgen voor niet al te veel en ga je overwegen dure adaptors te nemen. Had je beter gewoon een iets duurdere set kunnen nemen die gemaakt is voor Opel ! , lijkt mij !

De steekmaat van VW is 5x100 of ( van latere versie 5x112 ). Dus dat past niet. Het naafgat van VW is 57.1MM

Van jou Opel is dat 5x110 en 65.1mm voor het naafgat !

Had je eerst beter even kunnen googlen. Nu heb je een set velgen voor niet al te veel en ga je overwegen dure adaptors te nemen. Had je beter gewoon een iets duurdere set kunnen nemen die gemaakt is voor Opel ! , lijkt mij !

steek antwoord al hierboven

of deze passen kwa breedte ? dont know, je geen enkele maat op geschreven

steek antwoord al hierboven

of deze passen kwa breedte ? dont know, je geen enkele maat op geschreven

Ja is een domme fout van mij, mjah kan wel zo door gaan dat t me fout is maar moet een oplossing vinden.

Anders denk ik dat ik hem op marktplaats ga zetten voor de zelfde prijs weer door verkopen.

Echt niet slim van me.. en de maten weet ik nou niet precies, ben nou niet thuis maar zal ze vanavond proberen te kijken.

En de adapters ga ik niet gebruiken, lijkt me niet echt goed met zo'n dingen er tussen te hebben..

Ja is een domme fout van mij, mjah kan wel zo door gaan dat t me fout is maar moet een oplossing vinden.

Anders denk ik dat ik hem op marktplaats ga zetten voor de zelfde prijs weer door verkopen.

Echt niet slim van me.. en de maten weet ik nou niet precies, ben nou niet thuis maar zal ze vanavond proberen te kijken.

En de adapters ga ik niet gebruiken, lijkt me niet echt goed met zo'n dingen er tussen te hebben..

naja, als je weet of het 5x100 of 5x112 is ben je al een stuk verder

5x100 > geen oplossing

5x112 > schuifbouten

naafgat, ( opmeten ) naar 65.1

naja, als je weet of het 5x100 of 5x112 is ben je al een stuk verder

5x100 > geen oplossing

5x112 > schuifbouten

@StinG wrote:naja, als je weet of het 5x100 of 5x112 is ben je al een stuk verder

5x100 > geen oplossing

5x112 > schijfbouten

Kijk dat lijkt me een goede oplossing, hoe moet ik ze dan gaan meten?

Ik heb net gekeken wat er allemaal op de velg stond, maar staat niet een meting van 100/112 ofso?

Deze staan er allemaal in:

ET:35

C XC 28

YSM944

M B6 W3

H

12 -|-|-|-|-|- (met getrokken streep doorheen)

11 -|-|-|-|-|- (met getrokken streep doorheen)

Anders kan ik wel foto van het binne kant maken?

@StinG wrote:naja, als je weet of het 5x100 of 5x112 is ben je al een stuk verder

5x100 > geen oplossing

5x112 > schijfbouten

Kijk dat lijkt me een goede oplossing, hoe moet ik ze dan gaan meten?

Ik heb net gekeken wat er allemaal op de velg stond, maar staat niet een meting van 100/112 ofso?

Deze staan er allemaal in:

ET:35

C XC 28

YSM944

M B6 W3

H

12 -|-|-|-|-|- (met getrokken streep doorheen)

11 -|-|-|-|-|- (met getrokken streep doorheen)

Anders kan ik wel foto van het binne kant maken?

et-waarde lijkt redelijk overeen te komen of ben ik verkeerd , dacht dat opel rond de 38 zat ? tenminste men rekord toch :D enkel hebben we nog geen maten van breedte en diameter ???

et-waarde lijkt redelijk overeen te komen of ben ik verkeerd , dacht dat opel rond de 38 zat ? tenminste men rekord toch :D enkel hebben we nog geen maten van breedte en diameter ???

Van het hart boutgat naar het hart van boutgat heb ik net gemeten en kom ik op 9.5cm uit

ik zal even een foto maken hoe ik t heb gemeten!

Van het hart boutgat naar het hart van boutgat heb ik net gemeten en kom ik op 9.5cm uit

ik zal even een foto maken hoe ik t heb gemeten!

@StinG wrote:Volkswagen Beetle (1998 tot 2011) Steek: 5x100 - Naafgat: 57.10

Volkswagen Beetle (2011 tot nu) Steek: 5x112 - NG: 57.10

http://www.steekmaat.nl/steek.php" onclick="window.open(this.href);return false;

bedankt voor het moeite!

dit is iets duidelijker alleen bij naafgat zonder naaf ring meet ik 7cm

@StinG wrote:Volkswagen Beetle (1998 tot 2011) Steek: 5x100 - Naafgat: 57.10

Volkswagen Beetle (2011 tot nu) Steek: 5x112 - NG: 57.10

http://www.steekmaat.nl/steek.php" onclick="window.open(this.href);return false;

bedankt voor het moeite!

dit is iets duidelijker alleen bij naafgat zonder naaf ring meet ik 7cm

Terug
Naar boven