• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP ! Versnellingsbak demonteren/koppelingsplaten vervangen

Vanaf vanavond weer de fiets moeten pakken :swear :swear :swear !!!!!!

WIE O WIE KAN MIJN HELPEN.

Ik hoop dat het een kleinigheid is die door mijn mede corsa eigenaren eenvoudig te verhelpen is of .........

Mijn trouwe corsa uit '94 wil niet meer, op het koppelingspedaal zit geen druk meer dus ik verwacht dat

de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn of is het een ander probleem ???

Wie kan mijn helpen aan de beschrijving van olieslager om de bak te demonteren en de koppelingsplaten te vervangen

:wors :wors :wors :wors

@wim-v6 wrote:kabel niet gebroken, komt ook vaak voor...

willem

Nee dat niet ik heb de kabel nagelopen ( die zit nog vast ) als ik aan de kabel trek gaat gewoon het pendaal heen en weer

of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?

@wim-v6 wrote:kabel niet gebroken, komt ook vaak voor...

willem

Nee dat niet ik heb de kabel nagelopen ( die zit nog vast ) als ik aan de kabel trek gaat gewoon het pendaal heen en weer

of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?

@*Jurgen* wrote:of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?

Ja inderdaad, op een rotonde wilde ik terugschakelen naar de 2e versnelling en het toerental ging wat omhoog maar het schakelen

ho maar ( geen geluid of iets gehoord ) maar wel de druk weg en het pendaal .... gewoon slap, eerste ingeving dacht ik ook kabel

gebroken of uit het hefboompje maar een bilk onder de kap blijkt toch dat het niet zo was

@*Jurgen* wrote:of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?

Ja inderdaad, op een rotonde wilde ik terugschakelen naar de 2e versnelling en het toerental ging wat omhoog maar het schakelen

ho maar ( geen geluid of iets gehoord ) maar wel de druk weg en het pendaal .... gewoon slap, eerste ingeving dacht ik ook kabel

gebroken of uit het hefboompje maar een bilk onder de kap blijkt toch dat het niet zo was

Er zit onderop je versnellingsbak een klein kapje met 4 boutjes vast. Draai die effe los, schijn effe met een lamp erin, kijk effe of er onderdelen los liggen :) Je drukgroep hoort in elk geval flink vast te zitten, als je die kan rammelen dan is je drukgroep slap/kapot-isch.

Er zit onderop je versnellingsbak een klein kapje met 4 boutjes vast. Draai die effe los, schijn effe met een lamp erin, kijk effe of er onderdelen los liggen :) Je drukgroep hoort in elk geval flink vast te zitten, als je die kan rammelen dan is je drukgroep slap/kapot-isch.

ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen '93 1.4'tje

dat begon te rammelen

daar is gelukkig plek zat voor onder de kap van een corsa :wors

is bij de vectra wel anders :hmmz

ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen '93 1.4'tje

dat begon te rammelen

@sw_reijnders wrote:ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen '93 1.4'tje

dat begon te rammelen

Daar is ook een oplossing voor Bas:

100_3411.jpg

Willem

@sw_reijnders wrote:ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen '93 1.4'tje

dat begon te rammelen

Daar is ook een oplossing voor Bas:

100_3411.jpg

Willem

eigenlijk wel mooi om te zien zo he

alles rust netjes op het subframe :)

maar zonder brug is dat geen oplossing hoor wim . . . mn krikje komt maar 20cm hoog ;)

motortakel kost nog geen 100 euro, kan je de auto ook heel hoog krijgen. (vaak kan je die ook wel ergens lenen)

dan 2 serieuze assteunen eronder. (kosten je ook niet de kop).

kan je de motor er zo onderweg schuiven.

zo heb ik dat gedaan bij mijn combo met de ombouw van C16XE naar X16XE.

Willem

eigenlijk wel mooi om te zien zo he

alles rust netjes op het subframe :)

maar zonder brug is dat geen oplossing hoor wim . . . mn krikje komt maar 20cm hoog ;)

motortakel kost nog geen 100 euro, kan je de auto ook heel hoog krijgen. (vaak kan je die ook wel ergens lenen)

dan 2 serieuze assteunen eronder. (kosten je ook niet de kop).

kan je de motor er zo onderweg schuiven.

zo heb ik dat gedaan bij mijn combo met de ombouw van C16XE naar X16XE.

Willem

Terug
Naar boven