• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP!!!!!!!!!wie weet raad!!!!!

Wie o wie heeft er enig idee wat er met me corsatje aan de hand kan zijn

Nadat wij terug kwamen van vakantie(2 weken) en de auto 3 weken had stilgestaan wilde ik boodschappen gaan doen

Na zo,n 3 km stopte de auto er spontaan mee,motor sloeg uit en ik kon hem niet meer starten

Na een minuut of 5 kon ik hem weer starten en reed hij weer!

Mijn man heeft de bezine filter vervangen wat we dachten dat dat het probleem wel eens kon zijn

De auto reed weer als tevoor!

Nu 4 weken later weer gedonder,tijdens het rijden valt wederom de motor gewoon uit,pats boem en daar sta je dan

Nadat ik een minuut of 4 wacht kan ik weer starten en rijden

Mijn man denk dat het wel eens de bezine pomp zou kunnen zijn

Maar kent of herkent iemand hier het probleem,en weet die wellicht waar we het moeten zoeken,of denken jullie ook de bezine pomp????

Ik hoop dat er iemand is die mij snel kan helpen

Ik begin langzaam aan het vertrouwen in de auto te verliezen,terwijl ik er zo happy mee was

Dat had ik er even bij moeten zetten dom dom dom

Het is een corsa b 1.4 van 1993

En ook bij mij zit het onder de achterbank

Tja wat is warm

Ik rijdt er zo,n 5a6 kilometer mee en dan gebeurd het,dan moet ik daarna zeker een minuut of 4 wachten en dan start ie weer en rijdt ie weer gewoon

pomp moet je horen als je het contact aan zet.. (soort zoem)1 sec , met de achterbank zitting naar voren hoor je het beter..

kan ook je brandstofrelais wezen..

was het oude filter vervuild..? met los halen donkere benzine uit het filter..

Het relair gaan we morgen vervangen,mijn man had namelijk ook al zo,n idee en kwaad kan het niet

De brandstofpomp hoort hij volgens hem soms wel en soms niet,maar we beginnen met het relair en doet ie dan nog zo vreemd dan vervangen we de pomp ook maar meteen

Of het bezine filter vies was kan hij niet zeggen,tenminste kan hij zich niet herinderen

Maar goed we gaan zowiezo morgen t eea vervangen en hopen dat het dan is opgelost

Maar mochten er nog forumers zijn die iet te binnen schiet waar we evt ook nog zouden moeten zoeken,dan horen we het graag

Ik hoop zo dat me autootje weer rijd eerdags,en dat het kwa kosten mee gaat vallen

enige wat me nog te binnen schiet.. tempratuursensor voor ecu.. kan ook rare storingen geven.. (geloof me :angel)

Ik denk BDP-sensor,heb ik ook wel eens gehad. De ene keer kon ik een dag rijden,dan weer een week,maar ook wel eens om de 3 km stil gestaan.

Suc6 ermee..

Mac

origineel gepost door mattemaker

pomp moet je horen als je het contact aan zet.. (soort zoem)1 sec , met de achterbank zitting naar voren hoor je het beter..

kan ook je brandstofrelais wezen..

was het oude filter vervuild..? met los halen donkere benzine uit het filter..

Ik had hetzelfde probleem bij mijn astra g en dat bleek inderdaad het relais te zijn. Ik gok er op dat dat hier ook het geval is. Ben echter geen monteur.

Zit er een start onbreker op? Zo ja, die word vaak gemonteerd op de draad van de benzinepomp. Na zoveel jaar kan dat storingen geven, waardoor de pomp niet het juiste voltage krijgt en uitvalt tijdens het rijden.

Laat de wagen eerst uitlezen, voordat je dingen gaat vervangen.

origineel gepost door axel

Zit er een start onbreker op? Zo ja, die word vaak gemonteerd op de draad van de benzinepomp. Na zoveel jaar kan dat storingen geven, waardoor de pomp niet het juiste voltage krijgt en uitvalt tijdens het rijden.

Laat de wagen eerst uitlezen, voordat je dingen gaat vervangen.

We zijn al naar de opel geweest,en uitlezen kunnen ze niet zeggen ze

Ja op het moment dat de storing er is kunnen ze zien wat de storing precies inhoud,maar ja de kans dat ie ermee ophoud vlka bij de opel is heeeel eg klein

Maar er zit geen start onderbreker op dus dat kan het niet zijn

Ik ga zo in ieder geval een relairtje halen en dan kijken of dat het is,zo niet dan halen w daarna een nieuwe pomp en hopen dat het dan is opgelost

heb je een laptop?

dan kun je een Opcom setje aanschaffen voor 20 à 25 euro en een OBDI verloopkabeltje voor 10 euro.

dan kun je die tijdens het rijden aan de corsa hangen (met man lief ernaast ofzo) en op het moment dat die dan stil valt, kijken welke fout die geeft.

Ja we hebben een laptop!

Ik ga dit meteen naar hem doorsturen!

Ben vanmorgen wel naar de opel geweest en heb een relairtje was gellukkig maar 11 euro dus datviel mee,helemaal als dit het probleem gaat zijn:thumbup

Maaaaaaaaaaar man man man wat stonden er een mooie occasions zeg:wub

Kan natuurlijk ook gwoon een nieuwe uitzoeken ipv deze maken:D

Helaas het relair was het dus niet

Nadat mijn man hem erin had gezet,en een testritje ging maken,kon ik hem weer tegemoed rijden om mijn eigen corsatje weg te slepen:cry

Nu hebben we even gezocht op internet,en zijn meerdere tegen gekomen met hetzelfde probleem en die hebben de krukas positie sensor vervangen en daarmee was bij hun het probleem opgelost

Deze is vanmiddag opgehaald(moest besteld worden) en hopenlijk is dat dan bij mij ook het probleem,en daarmee dus opgelost

Vingers crossed:wors

Ik vermoed gewoon de toerentalsensor kapot!!

deze zit in de voet van de ontsteking.

deze op de sloop halen, en plaatsen zoals je oude eraf komt (je kan m verdraaien namelijk)

Deze sensor zit op de:

C12NZ - C14NZ - 14NV - E16SE - C16SEI motoren.

Belangrijk, er zijn 2 typen geleverd (makkelijk te onderscheiden van elkaar) deze zijn niet uitwisselbaar.

Toerentalsensor.jpg

Willem

Dank je wel Willem!

Zowiezo gaan we de krukas positie sensor vervangen,aangezien we die al hebben aangeschaft en niet terug gebracht kan worden ivm speciaal bestellen

Maar jouw vermoeden houden we zeker in ons achterhoofd

en mocht die sensor niet het probleem oplossen gaan we dus over op jouw optie

Zometeen is wel alles vervangen wat je maar kan vervangen,maar ja dan heb je ook wat he:D (hoop ik hahaha)

In ieder geval heeel erg bedankt,heb l gehoord en gezien dat jij er erg veel kijk op hebt en we zeer zeker naar jouw tips/adviesen moeten luisteren:thumbup en dan gaan we dan ook zeker doen

Welk type 1.4 motor heb je als ik vragen mag.

De C14NZ of de C14SE??

De C14NZ heeft namelijk geen krukassensor

en de C14SE heeft geen toerental sensor in de ontsteking!!

Willem

Dit meen je niet:o

Ik heb dus de c14nz en ze hebben mijn man dit op kenteken verkocht!

Oftewel volgens hun zou het er dus wel in moeten zitten

Hij gaat morgen ochtend meteen kijken,en mocht jij gelijk hebben,dan krijgen ze die sensor dus mooi wel terug!!

jupzz

De C14NZ heeft de sensor zitten waar ik je net liet zien op de foto.

De C14SE heeft m inderdaad op de krukas bij multiriem poelie.

willem

Nou Da,s dan een fijne service zeg als ze je iets verkopen op kenteken wat geheel niet in je auto zit

Dat hadden ze toch moeten zien

Maar me man gaat morgenvroeg meteen naar de sloop,het onderdeel halen wat jij zegt,die er in zetten en dan terug naar de Brezan om hun aan te tonen dat het hele onderdeel van hun niet in mijn auto zit!

En als ze voet bij stuk houden,mogen hun hem aanwijzen waar het onderdeel dan zit!!!

Terug
Naar boven