• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

!!!!help!!!!

een goeie dag

ik heb zo juist vernomen dat me auto rookt uit de uitlaat het is witte rook en het stinkt een beetje me auto heeft het nog nooit eerder gedaan ja behalve met de winter smorgens maar hij doet het constant niet alleen als hij koud is ook als hij warm is? en nu was mijn vraag wat kan dit zijn ??

gaat hier om een vectra b1 1.6 16v

alvast bedankt

ruikt het een beetje naar koelvloeistof?

ruik ter vergelijking anders even aan je reservoir . . . en als je dan toch bezig bent, check gelijk hoeveel er nog in zit en hou het in de gaten.

als dat het geval is, dan ligt je koppakking eruit.

just 2 B sure ;)

en als je denkt dat het koelvloeistof is, goed je reservoir in de gaten houden . . . of ff naar de garage rijden. Daar kunnen ze meten of er uitlaatgassen in je koelvloeistof zitten.

kleine gaatjes worden groter, daar zit um vaak het probleem in. En dan wordt in een rotgang de koelvloeistof eruit geblazen.

Beetje vocht kan de motor wel tegen, zit ook maar zat vocht in de lucht . . . kijk maar wat er af en toe uit uitlaten komt met vochtig weer.

ik heb net gekeken maar de witte rook is weg en olie en zo zit er gnoeg op maar het koelvloeistof is wel een beetje zwart maar dat is altijd al een beetje donker geweest zolang ik hem heb sinds jan maar hij stottert soms wel ja als hij warm is

stotteren heb ik een keer eerder gehad en dat ws de gasklephuis misschien dat het daar weer aan licht maar ik zal morgen naar de garage rijden maar hoe duur zou zoon grapje zijn nieuwe koppakking en zou je dat eventueel ook zelf kunnen waarschijnlijk niet haha king:

jah precies maar de distributie riem zit er net op 4000km ofzo incl waterpomp maar heel erg bedankt voor de snelle reacties super hier :D

ik heb alles uitgelegd aan de garage en die zeiden gewoon alles in de gaten houden omdat het ook voor de eerste keer is gebeurd ik zal straks de auto ff uit lezen misschien dat er een fout ofzo is heel erg bedankt voor de snelle reacties

Terug
Naar boven