• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

helpppp raar geluid bij gaslos

hallo

ik ben jeremy en ben nieuw op dit forum en heb een probleem met vectra 1.8 benzine uit bouwjaar 2004

als ik me gas los laat dan hoor ik een raar geluid aan de voorkant van de auto iets van roeeoeeoe haahhaa

wie weet wat dit is voor de rest rijd de auto zoals altijd

groeten jeremy

Welkom op het forum,

Kan je hier misschien een filmpje van uploaden op youtube en dan hier posten dan kunnen we je misschien helpen.

hallo

dat had ik al geprobeerd om het op te nemen maar je hoor het dan helaas niet

moet ook heel goed luisteren met de radio uit als je het wil horen iemand die bv naast me zit hoort het niet ja als ik het zeg dan pas

3000km terug is nog wel de distributieriem met pomp en alles vervangen

gr jeremy

hallo daar heb ik naar gekeken maar zie zo 123 niks

of kan het de multiriem zijn die is pas 1 keer vervangen zag ik net in het boekje en de auto heeft nu 207000 gelopen bijna

want daar hoor ik ook een lichte getik trouwens

@jeremypppp wrote:hallo daar heb ik naar gekeken maar zie zo 123 niks

of kan het de multiriem zijn die is pas 1 keer vervangen zag ik net in het boekje en de auto heeft nu 207000 gelopen bijna

want daar hoor ik ook een lichte getik trouwens

Anders zou ik effe je multi riem eraf halen en dan starten en gas geven als het geluid dan weg is weet je dat het de multi riem spanner of loop rol is.

Maar als het van die kant komt kan het ook altijd iets met je distributie zijn heb je toen je de distributie en waterpomp heb laten vervangen ook de span/loop rollen laten vervangen?

kan dat ja zonder multiriem daar heb ik zelf geen verstand van dan moet ik hem maar weg brengen

ja ik heb toen direct alles laten vervangen

maar hoopte dat iemand dit herkende

ja je kan hem starten zonder multi riem, wel heb je kans dat je accu lampje gaat randen omdat je dynamo niet bij laad dus gewoon even de riem eraf en dan starten.

En niet starten met je verlichting en kachel etc aan anders is je accu zo leeg.

hallo

na op vakantie geweest te zijn

kom ik alsnog met me reactie het is stilstaand niet tehoren,alleen onder het rijden.

je hoort iets van roeoeoeoeo met het laten uitlaten rollen van de auto ook maak de auto krakende geluide als je met beide voorwielen tegelijk over een vluchtheuvel rijd of zijn dit 2 verschillende mankementen?

gr jeremy

hallo

bedankt voor je antwoord

ik ga er morgenvroeg direct naar kijken bedoel je met de veerschotel waar de veerpoot onder vastzit? want heb niet zoveel verstand van autos

kan ik er morgen nog 300 km meerijden als het de wiellager is ik hoor het ook alleen als ik geen raio aanheb en aangezien ik die altyd aan heb weet ik niet eens hoelang dit al speelt want ik moet weg morgen en ik kan geen auto lenen

gr jeremy

gr

ik kwam er wel achter vandaag dat pas 1x de multiriem is vervangen auto heeft nu 207000 gelopen bijna of kan het dat niet zijn

gr jeremy

Ja het kan zoveel zijn al eens geprobeerd zonder multi riem?

En heb je ook het wiel gedraaid en geluisterd of hij een zoem geluid maakt? een lager hoeft niet altijd speling te hebben hij kan ook alleen geluid maken.

ff 'oldschool' met een lange schroevendraaier op verschillende plekken op de motor drukken en je oor op het uit einde.

Grote kans dat als het iets motorisch is , je het duidelijk hoort!

ja heb er een automonteur met me mee laten rijden vanmiddag en die zegt na 100 meter ja is de differentieel

ik weet het zelf ook niet meer

als de auto stationair loopt is er niks te horen met gas geven...allleen onder het rijden!!!

zal dan toch de bak bijna opzijn??

ja dat zei ik ook tegen de monteur is het een wiellager hij zegt nee die zoemen

zit de differentieel in de bak trouwens ??? mischien dat er olie bij moet ??

Terug
Naar boven