• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hemeltje opknappen E kadett, nu met resultaat!

Vinci

Woont hier bijna
Ik heb van het weekend het hemeltje er eens uit gehaald om op te frissen. Wil er een ander kleurtje aan geven ook.

Nu is het nog een best net hemeltje in licht grijs, alleen zitten er her en der wel wat zwarte vingers. En de randjes zijn nu nog redelijk netjes, maar zou ik wat willen verstevigen, het is nu een beetje als de bladzijden van een boek zeg maar...

Ik zat er zowiezo aan te denken om hem zwart te maken, net als vele andere delen die ik aan het spuiten ben.

Is het nou verstandig om er een stofje overheen te trekken, of hem te spuiten en op de een of andere manier de randjes beter af te werken?

Graag wat tips...:wors

Ey Vinci,

Ik heb ook nog niet zo heel lang geleden mijn hemeltje helemaal opgeknapt. In principe zou ik lekker met contactlijm aan de slag gaan. Oude stofje eraf halen, contactlijm smeren, nieuw stofje erop.. Klaar is Vinci! ;)

Groet,

Kevin

Ey Vinci,

Ik heb ook nog niet zo heel lang geleden mijn hemeltje helemaal opgeknapt. In principe zou ik lekker met contactlijm aan de slag gaan. Oude stofje eraf halen, contactlijm smeren, nieuw stofje erop.. Klaar is Vinci! ;)

Groet,

Kevin

Ja en dan je nieuwe stof iets over de randen laten gaan zodat je t ook aan de anderekant kan plakken dan zijn die randen niet meer scherp en laat t niet snel los

Ja en dan je nieuwe stof iets over de randen laten gaan zodat je t ook aan de anderekant kan plakken dan zijn die randen niet meer scherp en laat t niet snel los

[rquote=1918251&tid=146588&author=Rottentweetie]Ey Vinci,

Groet,

Kevin[/rquote]

Ja, ik had je fotootjes gezien inmiddels inderdaad. Maar oude stofje er af halen is niet echt een optie, volgens mij valt het hele ding dan uit elkaar....

Ook wel irritant dat er zo'n vergane laag schuimrubber achterop zit die nu een vieze kleverige bende is. Krijg het er maar moeizaam af. Wil eigenlijk op een paar punten wat 3M Dual Lock plakken zodat ik hem echt mooi vast kan klikken aan het dak. Nu zit er echt een flinke ruimte tussen, is gewoon wat verzakt denk ik...

Het lastige is dat er bijna niet mee te werken valt zonder nog meer schade aan te richten...:cry

[rquote=1918251&tid=146588&author=Rottentweetie]Ey Vinci,

Groet,

Kevin[/rquote]

Ja, ik had je fotootjes gezien inmiddels inderdaad. Maar oude stofje er af halen is niet echt een optie, volgens mij valt het hele ding dan uit elkaar....

Ook wel irritant dat er zo'n vergane laag schuimrubber achterop zit die nu een vieze kleverige bende is. Krijg het er maar moeizaam af. Wil eigenlijk op een paar punten wat 3M Dual Lock plakken zodat ik hem echt mooi vast kan klikken aan het dak. Nu zit er echt een flinke ruimte tussen, is gewoon wat verzakt denk ik...

Het lastige is dat er bijna niet mee te werken valt zonder nog meer schade aan te richten...:cry

Nou resultaat! Bij ons op werk zit een decor afdeling en daar hebben ze spuitlijm en een collega van mij kon even helpen om er een nieuw stofje over heen te trekken. Heb een mooi ouwe lullen stofje gevonden, zoals het hoort vind ik voor een hemeltje. En HEMELTJE LIEF! Wat zit dat er lekker strak op!! Was meteen ook dé manier om de randjes weer mooi stevig te krijgen...

Wat plaatjes:

7DcZu.jpg

Vond het wel mooi om even oud en nieuw naast elkaar te leggen, zie je pas echt goed hoe goor dat er uit ziet! En dan waren ze nog wel schoongemaakt ook!! :shock:

5cREj.jpg

beawo.jpg

Had al mooie Omega lampjes gekocht, twee dezelfde om ook een lampje voor achterin te hebben.... Moet alleen nog even zo'n ijzeren randje hebben voor het tweede gat, dus als iemand nog zo iets heeft liggen?

O5cJ9.jpg

hApfw.jpg

Nou resultaat! Bij ons op werk zit een decor afdeling en daar hebben ze spuitlijm en een collega van mij kon even helpen om er een nieuw stofje over heen te trekken. Heb een mooi ouwe lullen stofje gevonden, zoals het hoort vind ik voor een hemeltje. En HEMELTJE LIEF! Wat zit dat er lekker strak op!! Was meteen ook dé manier om de randjes weer mooi stevig te krijgen...

Wat plaatjes:

7DcZu.jpg

Vond het wel mooi om even oud en nieuw naast elkaar te leggen, zie je pas echt goed hoe goor dat er uit ziet! En dan waren ze nog wel schoongemaakt ook!! :shock:

5cREj.jpg

beawo.jpg

Had al mooie Omega lampjes gekocht, twee dezelfde om ook een lampje voor achterin te hebben.... Moet alleen nog even zo'n ijzeren randje hebben voor het tweede gat, dus als iemand nog zo iets heeft liggen?

O5cJ9.jpg

hApfw.jpg

Zit zo'n beetje in elke astra-f hoor :) Effe sloop op :)

Wat ik mij afvraag, zit in je lampen unit nou ook dat Dim-functie gebeuren als je de auto dicht doet? Dat de lampjes zachtjes uitgaan ipv. klik uit... ?

De printplaat die je op de onderste foto hebt staan lijkt alsof hij dit kan...

Zit zo'n beetje in elke astra-f hoor :) Effe sloop op :)

Wat ik mij afvraag, zit in je lampen unit nou ook dat Dim-functie gebeuren als je de auto dicht doet? Dat de lampjes zachtjes uitgaan ipv. klik uit... ?

De printplaat die je op de onderste foto hebt staan lijkt alsof hij dit kan...

Zal eens op de sloop kijken inderdaad.

De lampjes die ik heb zijn anders, onderste foto had ik zo van internet geplukt... Soft aan/uit kan ik zo maken, heb er ledjes in... simpel....

Zal eens op de sloop kijken inderdaad.

De lampjes die ik heb zijn anders, onderste foto had ik zo van internet geplukt... Soft aan/uit kan ik zo maken, heb er ledjes in... simpel....

Heb zo'n ijzeren randje gescoord op de sloop uit een Corsa, wel een lelijke snee van opgelopen in mijn vinger. :swear Die randjes zijn vlijmscherp zeg!! Maar mocht hem zo gratis en voor niets meenemen, da's wel weer heel aardig! :wors

Kan ik eindelijk mijn hemeltje er weer in zetten! king:

Heb zo'n ijzeren randje gescoord op de sloop uit een Corsa, wel een lelijke snee van opgelopen in mijn vinger. :swear Die randjes zijn vlijmscherp zeg!! Maar mocht hem zo gratis en voor niets meenemen, da's wel weer heel aardig! :wors

Kan ik eindelijk mijn hemeltje er weer in zetten! king:

Terug
Naar boven