• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het senator bezigheids therapie topic

Vandaag weer met de opel aan de gang geweest..

Onder de kap gepoetst en de sticker zit erop..

Donderdag de wielen eraf,en ff alles goed poetsen,vrijdag taxatie.

Ben benieuwd,mijn buick ook

163098675.jpg

64154235.jpg

Om mijn senator helemaal af te maken, zoek ik nog een paar kleine onderdeeltjes.

En wel de schakelaar voor op de achteras voor de automatische niveau regeling (zie foto)

Dat is de schakelaar op de achteras voor de automatische niveau regeling. Zorgt er dus voor dat onafhankelijk van de lading of aantal personen of aanhanger, de auto op 1 hoogte blijft staan

Zijn er maar weinige die dat hebben. Onderdelen vinden is niet zo makkelijk als het lijkt als je extra opties wil inbouwen.

Vandaag wat rondgetourd door t Limburgse land.

Woensdag is de opname van Auto Motor Klassik..

Mijn opel,bmw e23 728i,audi 200 en de ford Granada gaan t opnemen tegen elkaar

Geschikte plaatsen gevonden,meteen wat foto's gemaakt

86459175.jpg

139947975.jpg

Flinke hagelbui en regen gehad....

Bij thuiskomst goed gewassen ,en toen was ik nieuwschierig hoe hij onder de mat was...

Nou,superdroog / roestvrij en nieuw!!

38156957.jpg

202306935.jpg

Aleen 2 plastic zwarte dopjes,die onder de kokerlijs zit zijn gebroken,waar kun je die halen?

Vorige week op voorkeuring geweest. Afgekeurd op 3 punten. Wiellager LV had speling, ABS lampje werkte niet, en veerschotel RA was twijfelachtig.

ABS lampje bleek een losse stekker te zijn. Die ingeprikt en alles werkte weer.

Maar van korte duur. Zit nu met een storing waar ik daadwerkelijk koppijn van krijg. :swear

Heb ergens een sluiting in de kabels….. :hmmz

Heb inmiddels de accessoires uit kunnen sluiten die na der hand ingebouwd zijn. Alles afgekoppeld en nog sluiting houden. Blijft dus de hoofd kabelboom over. Dat wordt dan een werkje voor volgende week als er nieuwe APK op zit. Mag het hele dash er weer uit :cry:

Scheelt dat we ook kunnen rijden zonder verlichting in de lichtschakelaar, boordcomputer achterruit verwarming en achteruit rij lichten.

En vandaag weer wat verder geklust om de wagen APK klaar te maken.

De linker veerschotel was al gedaan, nu was de rechter aan de beurt.

Hoezo een beetje slecht???

ai...

Dus dat ook maar dicht

En de nieuwe veerschotel erop

Wow, dat had ook niet veel langer moeten duren . In het ergste geval schiet de veer er af. Maar met die kant en klare schotels ziet het er weer top uit :)

De oude schotel ziet er zo uit, omdat we die los gebikt hebben, zat nog enigszins recht en goed vast.

Dus nee, tijdens rijden niets gemerkt.

Terug
Naar boven