• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het verbruik van een astra f 1.6 16v ecotec

ik rij al een tijdje een astra f 1.6 16v ecotec

Maar wat me de laatste tijd opvalt is het verbruik.

Ik rij gewoon rustig zoals het hoort, bijna niks in de kofferbak, de ramen zijn hoofdzakelijk dicht vooral met dit weer de banden staan genoeg op spanning en ik schakel optijd en het verbruik is nog gemiddeld 1 op 7.

Is dit normaal???

Nee dat is zeker niet normaal.

Zo'n ding hoort tussen de 1 op 12 en 1 op 14 te doen.

Geen motorstoringen???

Kijk eens of de rubber slang tussen het luchtfilter en het inlaatspruitstuk heel is.

ook de temperatuursensor zou zomaar eens stuk kunnen zijn,die blauwe in het inlaatspruitstuk,met de stekker met 2 pootjes,kan je allicht eens vervangen.

Anders eens door iemand met een tech of opcom eens laten kijken naar de live data (dus de signalen die de sensoren geven)

Knap hoor!!!! dat haal ik niet eens met een 3.0 v6..

Kan een storing zijn, maar als je ENKEL in de stad van stoplicht naar stoplicht rijdt kom je ook gauw aan de 1 op 7, dan hoef je niet eens hard te rijden.

Willem

dus de ene zeg dat het niet normaal is en dat het een stuk zuiniger kan en de andere vind het normaal

wat de astra de laatste tijd ook doet is stoteren met weg rijden en op constante snelheid.

maar als ik met slippende koppeling wegrijd is er weinig aan de hand op de slijtage van de koppelingsplaten na dan

ik heb de volgende onderdelen al vervangen

- bougies

- uitlaat van voor naar achteren

- alle slangen na gelopen

- alle stekkers na gelopen

- inlaat schoon gemaakt (wat een k*t klus)

en er gaat geen lampje branden

Inderdaad bobine stuk, dan gaan ze flink zuipen....

Ik heb exact dezelfde motor, en nog is met automaat ook, maar had ook bobine stuk, hoog verbruik tot gevolg... Op de sloop bobine gehaald + kabels en mocht nog testen ook, was 25 euro kwijt.

oke dan ga ik op zoek naar een andere bobine.

is het een bobine alleen voor de 1.6 16v of kan ik ook een bobine van een andere auto / motor halen?

Terug
Naar boven