• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hobbelmobiel: "bevroren banden"?

CorsaB5drsX14XE

Post weinig
Heb nu misschien 1,5 - 2 maanden onder mijn Corsa Btje 15 inch lmv's zitten met Dunlop winterbanden.

Velgen als nieuw (demo velgjes geweest)

En winterbanden nieuw.

Hele zwikje is gemonteerd en gebalanceerd.

Alles goed en wel tot 2 dagen terug.

Heb de auto op een vrijdagavond geparkeerd aan huis. (na door de sneeuw geboenderd te hebben)

Ben er toen zaterdagavond mee weggegaan (stond nog in de dikke sneeuw), en al gauw had ik last van een trilling in de auto.

En dan niet een beetje in je stuur maar echt alsof je vierkante velgen hebt. Echt schudden gewoon.

Duidelijk aan de rechtervoorkant toen overigens.

Gestopt bij een tankstation, even gekeken, iets los? band lek?

Niks van dit, verder gereden: na een tijdje steeds minder tot geen last. Auto heeft toen een hele avond in een ondergrondse garage gestaan.

S' nachts weer naar huis gegaan, enkel toen niet harder dan 40/50 (daaronder merkte je het ook niet) gereden ivm 20cm sneeuw.

Nou rij ik vandaag weer met de auto naar het werk en hobbelt hij verschrikkelijk, terugweg idem en nog wel erger eigenlijk.

Gestopt; bandenspanning gechecked, hoefde niet gek veel bij om tot 2.2 te komen.

Nou hoor ik links en rechts dat het kan dat de banden als het ware bevroren zijn? ook zie je door de velg heen behoorlijk veel sneeuw (hele wielkast zit vol), en is het begrijpelijk dat als een klein loodje al zoveel inpact heeft, dat zo'n klomp in de velgrand dat ook kan.

Enkel vorig jaar reed ik gewoon op 16inch zomervelgen en en daarvoor nog even op 14 inch en had ik nergens last van.

Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen stoepje geraakt of iets. Ik ga er dus even vanuit dat het spul goed gemonteerd is (geen losse bouten o.i.d.)

De auto heeft voor een veerpoot- en een draagarmbrug. (wellicht dat dit het effect versterkt?)

Wie heeft die wel eens gehad en kan bevestigen dat dit een logische verklaring is?

Terug
Naar boven