• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe banden kleine banden veilig op 8j velgen trekken ?

kendirven

Post weleens wat
ik ga morgen me 8j 13 inch verbreed stalen velgen halen bij pipo van op het forum

nu wil niet te klein gaan maar was aan het denken aan 175/60-13 kan dit als ik het opzoek word dit

percies niet gedaan meeste mensen gaan voor 175/50-13 of 185/60-13 kan 175/60-13 op een 8j 13inch

en zou dit staan ?

banden van te voren even 'oprekken'

even een binnenbandje monteren

terwijl het bandje nog gewoon op de grond ligt.

dan wordt de buitenband wel een eind opgerekt.

laat dit gewoon een paar uur liggen,

4 binnenbanden zijn dus wel handig.

na het verwijderen van de binnenband,

de band snel monteren, dus geen halve dag wachten.

band monteren op bandenaparaat.

en direct van lucht voorzien

9 van de 10 keer werkt dit super.

werkt het niet.. dan de vlam in de band stap maar uitvoeren

Hangt een beetje van je eigen smaak af hé, persoonlijk zou ik 175/50r13 leggen.

185/60 en 175/60 gaat ook perfect, maar dan is je band een stuk(je) hoger.

195/45 gaat ook perfect, is evenhoog als een 175/50 maar dan breder.

Eigenlijk zou het handig zijn als je al deze maten eens kon zien onder je wagen en zo je keuze maken. Of foto's vragen/opzoeken van deze combinaties.

Mss dat je al deze maten hier terugvind en kan bekijken:

http://www.tyrestretch.com

175/60r13 op 8j:

8_175_60_R13_Firestone_2_595.jpg

oh dankje die het gaan toch de 175/60-13 worden want dan is de km afwijking iets minder en heb ook ni

heel hard verlaagd dus dankje voor de foto

je bedoelt hoe leg ik de banden op de velg?

als je beschikt of gebruik kan maken van die apparatuur kan vast wel iemand jou dat bij de apparatuur om de band er op te leggen uit leggen :)

ja op de velg leggen weet ik wel. maar de band strechen gaat het me meer om. ik zie op

meeste filmpjes gwn iets in de band spuiten dan vuur er bij en bang licht op velg maar ik

vraag me af of dit goed is voor de band en of dit wel veilig is ?

Uhh, laten doen? Is veilig (i.i.g. wel voor jouw veilig) en een zich zelf respecterende bandenboer heeft hier geen moeite mee.

ik ben er zelf ook mee bezig is lastiger dan het lijkt of ik doe het gewoon verkeerd haha heb nu 1 van de 4 klaar en ik doe het gewoon met remmenreiniger en een aansteker

ja ben ik ook van plan ben wat aan het kijken op youtube maar heb me banden nog niet en velgen moeten nog gestraald en gecoat worden dusja hier trouwens fotos van me nieuwe velgjes :)

2012-09-29183309_zps7456cb69.jpg

2012-09-29183243_zps19375e76.jpg

heb ze er vandaag onder gezet om eens te kijken en ziet er al super uit :)

leuke velgjes, ik had banden eerst erop laten zetten met zo'n bazooka, alleen toen bleken de velgen niet helemaal luchtdicht te zijn heb ze toen een keer extra met strijkkit behandeld miss een tip voor je de banden erop zet. :thumb

De band aan 1 kant over de rand trappen en vervolgens met het luchtkanon aan de losse kant. Ipv een drukmeter op het ventiel een normale slang er op, draai het binnenventiel erook uit. Zo krijg je de meeste lucht door je ventiel.

en Als dat niet helpt ga je met startpiloot stunten:grin:

alleen met zo'n kanon kun je deukje in de rand slaan als je niet oplet...

Edit; het is toch niet zo lastig als ik dacht, ik deed het gewoon verkeerd king: zal straks filmpje uploaden

maar is het te doen de brandbare thuis manier ? iemand ervaring ?

heb de velgen vandaag naar coat bedrijf gebracht ze worden gestraald gemetaliseerd en dan gecoat

die man zij dat ze dan heel lang meekunnen :)

@kendirven wrote:maar is het te doen de brandbare thuis manier ? iemand ervaring ?

heb de velgen vandaag naar coat bedrijf gebracht ze worden gestraald gemetaliseerd en dan gecoat

die man zij dat ze dan heel lang meekunnen :)

ja het is zeker te doen, heb er even mee liggen stoeien maar uiteindelijk als je weet wat je doet is het best wel makkelijk.

als je facebook hebt kun je me toevoegen dan kun je het filmpje al zien, anders moet je even wachten op youtube king:

eindelijk is youtube klaar

[youtube:1tvg186w]

Terug
Naar boven