• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe bumper Demonteren Astra H.

OA-H

Post weleens wat
Ik ben van plan mistlichten te monteren op de Astra Type H.

Nu vroeg ik me af hoe ik dat het beste kan doen/

Moet ik de bumper demonteren of alleen de kap op plaatst van de mistlicht.

Ray

Beste is sowieso om je bumper daarvoor te demonteren.

1) Motorkap open

2) De 4 drukker aan je grill, daar zie je in het midden een stukje inzitten, die moet je erdoor duwen, dan kan je die loshalen

Image3.jpg

3) In je wielkast, lans beide kanten 2 torxen lossen + onder de wagen met een tang 3 lange delen uit de schroeven halen

Image2.jpg

4) onder de grill, 2 drukkers waarvan je met een platte schroevendraaier het bovenste stukje omhoog moet liften

Image6.jpg

5) Langs de zijkant lostrekken envooraan de klipjes lossen met een schroevendraaier die hem vasthoudt en zo loshalen

Image7.jpg

6) LET OP! Trek je temperatuurmeter niet kapot, zit vastklikt in je ondergrill

Mistlichten plaatsen terwijl hij er nog aanzit is moeilijker dan hem er even afhalen hoor.

De 1e keer gaat het misschien moeizaam, maar nadien doe je het op 5 minuten.

Jefkere

@Jefkere wrote:Beste is sowieso om je bumper daarvoor te demonteren.

1) Motorkap open

2) De 4 drukker aan je grill, daar zie je in het midden een stukje inzitten, die moet je erdoor duwen, dan kan je die loshalen

Image3.jpg

Jefkere

AUB pm waar ik dit soort mooie gegevens met beelden kan vinden.

Massa Danki,

Theo

Wat als de temp. sensor wel stuk getrokken word is dat te vervangen of stekker,snoer als sensor.

Als je nadat je je grill gedemonteerd hebt tussen de bumperbalk en de bumper kijkt zie je een kabel naar je ondergrill lopen/hangen.

Kan je makkelijk met je arm tussen van bovenaf en dan voel je de temperatuursensor aan het einde van de kabel, trek die gewoon uit je ondergrill.

Dan bestaat er gewoon geen kans dat je hem kapottrekt.

Terug
Naar boven