• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe krijg ik de gaskabel los?

Peter Reedijk

Post weleens wat
Ik ben op het moment bezig mijn gasklephuis er uit te halen ik moet alleen de gaskabel nog los kopelen,maar ik krijg het niet voor elkaar is er een trukje voor?

Het gaat om een opel astra g 1.6 16v station uit 2000 (X1.6XEL).

Ik hoop snel iets te horen want alles ligt open en ik weet niet hoelang het nog droog blijft.

@RISL wrote:Ik ben ook benieuwd. Heb een X18XE1, maar volgens mij hetzelfde principe.

Heb alles los en schoon gemaakt nu alles terug zetten enige probleem is dat er een scheur in mijn pakking zit dus eerst die nog even halen.

@RISL wrote:Ik ben ook benieuwd. Heb een X18XE1, maar volgens mij hetzelfde principe.

Heb alles los en schoon gemaakt nu alles terug zetten enige probleem is dat er een scheur in mijn pakking zit dus eerst die nog even halen.

@RISL wrote:En hoe heb je hem losgemaakt dan?

De gaskabel zit vast in een soort half kommetje met een zwart klemmetje er omheen.Dat klemmetje loopt over de achtekant van het halve kommetje heen.Daar zit iets ruimte om een kleine schroevendraaien achter te stekken waardoor je het klemmetje naar achtere trekt en je de gas kabel uit het halve kommetje kan halen.

Succes er mee valt eigenlijk wel weer mee.

@RISL wrote:En hoe heb je hem losgemaakt dan?

De gaskabel zit vast in een soort half kommetje met een zwart klemmetje er omheen.Dat klemmetje loopt over de achtekant van het halve kommetje heen.Daar zit iets ruimte om een kleine schroevendraaien achter te stekken waardoor je het klemmetje naar achtere trekt en je de gas kabel uit het halve kommetje kan halen.

Succes er mee valt eigenlijk wel weer mee.

Terug
Naar boven