• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe maak je dashboardkastje los Zafira B?

Ben je op zoek naar je interieurfilter.

Als ik me niet vergis kun je de stang die het deksel tot een bepaalde hoek los houdt los klikken of schroeven,

Ik zal even zoeken maar volgens mij is hier op t forum een how to dote vinden

Heb je je dashboardkastje al wel eens bekeken? (denk het haast niet want anders open je er geen topic voor)

Je ziet de schroefjes zo zitten..

De plaat die er onder zit moet er ook even af....dan zie je ook de onderste schroefjes zitten.

Uit m'n hoofd zijn het 4 torx schroeven die je los moet draaien en dan pak je het kastje er zou uit.

Let wel op dat de kabel van lampje er wel af haalt bij het eruit pakken...

@ Fearless - Ik heb wel degelijk gekeken en heb de twee torx schroeven eruit gedraaid maar geen beweging. Nu kan ik zelf verder gaan rotzooien maar kan ook de vraag hier stellen omdat het wiel hier vast wel eens uitgevonden is. Vandaar de vraag..

@ Stefan - Bedankt voor de tip. Zal even kijken.

Als ik me goed herinner

Eerst onder plaat loshalen , dit deel zit ook vast (aan een stuk) links naast je voeten van de bijrijder

3 of 2 torx aan de onderkant en 4 aan de voorkant van dashboardkastje

,draad los maken en de kast kan eruit

Je moet ook je kachelbuis losmaken en dan kan bij het filter , let op kleine metalen klemmetjes )raak je snel kwijt

let op de richting van het filter , staat pijl op

Het zijn 2 torx-schroeven bovenaan en 2 gew.schroeven bijna onderaan de zijkant v.h. dashboard-kastje. De onderplaat verwijderen, dan kan het kastje naar je toe worden getrokken en net voordat ie afbreekt dien je de kabel v.d. verlichting los te trekken. Maar bij mijn nieuwe interieur-filter zat óók 'n handleiding in de doos. Daar staat met foto's en al aangegeven hoe en wat je allemaal moet loshalen.

Kost je ongev. 20 minuten, ik vond het 'n klus om het filter er recht/netjes weer in te krijgen.

Succes ermee.

Bedankt, ik ga ermee aan de slag. Ik hoef geen filter te vervangen. Ik krijg binnenkort mijn nieuw navigatie en wil zaken mooi wegwerken, bedrading naar achter leggen tbv achteruitrijcamera die er ooit komt. Hiervoor heb ik ruimte nodig.

Terug
Naar boven