• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoe moet je een trommelrem van een opel astra openen?

Ik heb een vraagje,......

ik rij met een opel astar 1.6 16v

Mijn remmen achteraan die blijven hangen.....heb trommelremmen, nu is mijn vraag, hoe moet ik deze der af halen of openen zodat ik de binnenkant kan controleren....

of gewoon proberen de trommel eraf tehalen en als dat niet lukt door het gat van de wiel bout terug stellen.

wat ook nog wel eens wil lukken is de handrem kabel richting de trommel rem terug trekken, kan soms wat spanning opstaan waardoor de trommel er net niet vanaf wil

Heb laatst een astra gedaan daar zijn we gruwelijk lang mee bezig geweest. Trommels zaten muur maar dan ook echt muurvast. Gruwelijk lang terug lopen stellen dat ding en na veel rossen kwam die er net zo mooi af:P Segmenten gebarsten hoop ellende allemaal dus zou met vastzittende remmen niet te lang doorrijden;)

inderdaad eens handrem losser zetten?

ik had dit laatst ... met mijn renault 4L ... ;) ... t is en blijft een trommelrem ;)

Terug
Naar boven