• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hoe verlagingsveren inbouwen bij een insignia.

Hey iedereen

Ik ben nieuw hier op het Opelforum. Na jaren met auto's van de VAG groep gereden te hebben heb ik nu mijn eerste opel aangekocht. Het is een 2 liter diesel sports tourer. Nu ben ik van plan deze te verlagen dmv Intrax veren van 40/35 mm.

Is hier soms een "how to" te vinden hoe je de voorste veerpoten vanonder de auto moet halen en is dit moeilijk? Het enigste wat ik al op het internet ben tegengekomen is dat men de gehele voortrein inclusief remschijf los maakt en met de schokdemper er aan vast laat zitten. Is dit de enigste manier? Ik heb vroeger zo veel mogelijk zelf gedaan aan mijn wagens maar omdat het mijn eerste Opel is, is alles terug nieuw voor mij.

Met vriendelijke groet

Blackpass (Schaekers David)

De fusee met naaf kan blijven zitten. De veerpoot zit in de fusee geklemd aan de voorzijde, wel even de stabi los halen. Achter moet je wat draagarmen en de stabi loshalen.

Terug
Naar boven